شناسه خبر:12253
1398/7/3 09:40:34

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان گفت: برای تخلیه حریم قلعه‌ فلک‎الافلاک تا به امروز، 28 میلیارد تومان به‌صورت نقد و 20 میلیارد و 500 میلیون تومان به‎صورت اسناد خزانه به سپاه استان پرداخت شده که باقی‌مانده پول نیز تا پایان مهرماه به‌صورت اسناد خزانه به این نهاد پرداخت می‌شود.

سید امین قاسمی بیان کرد: آزادسازی حریم قلعه فلک‎الافلاک یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت در سال‌های گذشته بوده‌ و در همین راستا رایزنی‌ها بسیاری با دستگاه‌های دولتی و حکومتی انجام شده‎است.

وی با بیان اینکه برای تخلیه حریم قلعه بایستی پادگان سپاه استان به مکان دیگری منتقل شود، افزود: در همین راستا جلسات متعددی با فرماندهی سپاه استان برگزار کردیم که خوشبختانه این موضوع مورد استقبال این نهاد انقلابی قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با سپاه لرستان منعقد کردیم قرار بود که سپاه در ازای تحویل دادن پادگان، خود به میراث فرهنگی برای ساختن پادگان جدید در خرم‌آباد مبلغ 69 میلیارد تومان دریافت کند که در همین راستا در سال 96 مبلغ 28 میلیارد تومان به این نهاد پرداخت شد.

قاسمی با اشاره به اینکه در سال جاری نیز 20 میلیارد و 500 میلیون تومان به سپاه پرداخت‌شده، تصریح کرد: این مبلغ در تیرماه امسال به‌صورت اسناد خزانه به این مجموعه پرداخت‌شده که برای تبدیل این اسناد به پول باید به بورس مراجعه کرد که تا به امروز این اسناد به پول تبدیل نشده‌‎است.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: باقی‌مانده پول نیز با توجه به تلاش‌های صورت گرفته در استان تا پایان مهرماه به‌صورت اسناد خزانه به سپاه لرستان پرداخت می‌شود که پس‌ از آن، این نهاد انقلابی بایستی نسبت به تبدیل این اسناد به پول تلاش کرده و بتواند ساختمان جدید خود را تکمیل کند.

شناسه خبر 12253