شناسه خبر:12588
1398/7/11 09:12:05

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: طی دو سال گذشته 200 هکتار به وسعت شهرک‌های صنعتی استان افزوده شده‎است.

بختیار رازانی روز گذشته اظهار کرد: مهم‌ترین عملکرد شرکت شهرک‌های صنعتی طی دو سال گذشته، ایجاد شهرک‌های جدید یا ناحیه صنعتی و توسعه شهرک‌های موجود بوده که در این راستا 200 هکتار به وسعت شهرک‌های صنعتی استان افزوده شده‎است.

وی با اشاره به پایین بودن وسعت شهرک‌های صنعتی لرستان، اظهار کرد: اکنون مجموع 23 شهرک صنعتی لرستان یک هزار و 500 هکتار وسعت دارند که این میزان در استان‌های هم‌جوار بعضاً بیش از سه برابر است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان بیان کرد: در سال 98 تملک شهرک صنعتی نورآباد و عملیات شهرک‌سازی رومشکان و چمن سلطان آغاز شده‎است.

رازانی ادامه داد: حدود 40 هکتار به مساحت شهرک صنعتی الیگودرز و 11 هکتار به مساحت شهرک شماره یک بروجرد افزوده‌شده که قابلیت استقرار 20 تا 30 واحد جدید در آن وجود دارد.

وی اذعان کرد: طی دو سال گذشته تصفیه‌خانه خرم‌آباد به بهره‌برداری رسیده که روزانه 100 تا 150 متر مکعب فاضلاب و پساب‌های قابل استفاده برای فضای سبز را تصفیه می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان عنوان کرد: اکنون تصفیه‌خانه منطقه ویژه لرستان با مخزن 100 متر مکعبی و یک تصفیه‌خانه پکیج در شهرک صنعتی شماره یک درود با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث هستند و نواحی صنعتی مرزبان و رومشکان نیز در سال جاری پیمان‌سپاری شده‌اند.

رازانی افزود: طی دو سال گذشته با تغییر جواز، تغییر محصول و رفع مشکلات 67 واحد غیرفعال که 24 واحد آن‌ها از شهرک‌های صنعتی بودند، به چرخه تولید بازگشته‌اند.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: در شهرک‌های صنعتی خرم‌آباد، الیگودرز، بروجرد و دورود ساختمان‌های آتش‌نشانی احداث و ماشین‌های آتش‌نشانی نیز خریداری شده‎است.

     پیشرفت 70 درصدی فاز نخست پالایشگاه 5 هزار بشکه‌ای پلدختر

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان یادآوری کرد: منطقه ویژه ازنا یک زیرساخت توسعه‌ای برای استان است و بیش از 60 درصد صادرات لرستان در منطقه ویژه گمرک شرق استان انجام می‌شود.

وی گفت: عملیات ارتقای وسعت منطقه ویژه ازنا از 270 به 470 هکتار و انجام کارهای زیرساختی، تصفیه‌خانه و مخزن یک هزار متر مکعبی ازجمله برنامه‌های ما در این منطقه بوده چراکه توسعه آن یک ظرفیت برای استان محسوب می‌شود.

رازانی اظهار کرد: برای جلوگیری از پراکندگی در استقرار واحدهای صنعتی و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی باید مکان مناسب برای شهرک‌ها تعیین شود و با تأمین زیرساخت‌های موردنیاز به بهره‌وری بیشتر دست پیدا کرد.

وی تصریح کرد: به‌طور میانگین، عملیات روکش آسفالت فازهای توسعه، خیابان‌کشی، زیرسازی و بهسازی در همه شهرک‌های صنعتی استان انجام شده‎است.

این مقام مسؤول از پیشرفت 70 درصدی فاز نخست پالایشگاه پنج هزار بشکه‌ای‌ پلدختر خبر داد و ‌گفت: برای جذب افراد و استفاده از سرمایه‌ای که دولت به شهرک‌ها اختصاص داده به متقاضیان ‌به‌شرط فعالیت تخفیف داده و از آن‌ها حمایت شده‎است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان با اشاره به اینکه رفع معضل بیکاری نیازمند تولید است، عنوان کرد: در سال 96 تعداد 12 خوشه کسب‌و‌کار که مزیت نسبی استان محسوب می‌شوند شناسایی و در راستای توسعه آن‌ها تلاش شده‎است.

وی ابراز کرد: عمل دیگر آموزش سالانه حدود دو هزار نفر از شاغلان واحدهای صنعتی در دوره‌های 10 ساعته با در نظر گرفتن نیاز صنعت است.

رازانی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف شرکت شهرک‌ها پشتیبانی از صنایع کوچک با کمتر از 50 نفر شاغل است که با کمک‌های مالی، حضور در نمایشگاه‌ها و تورهای صنعتی از این صنایع حمایت می‌شود.

شناسه خبر 12588