شناسه خبر:12695
1398/7/15 09:29:01

سپهرغرب، گروه خبر: مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان گفت: امسال 600 پایگاه برای غنی‌سازی اوقات فراغت زیر نظر امامان جماعت در مساجد استان مستقر شد.

کامل گلباغی ظهر روز گذشته در آیین اتمام استقرار پنج پایگاه غنی‌سازی اوقات فراغت سنندج که در نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کردستان برگزار شد با اشاره به اینکه در هر پایگاه حداقل دو کلاس آموزشی هست، اضافه کرد: مساجدی در سطح استان داریم که 12 کلاس غنی‌سازی اوقات فراغت را تشکیل دادند.

وی افزود: یک‌هزار و 200 مربی در سطح شهر و ‌روستاهای استان به‌طور دائم طی طول سال آموزش‌های قرآنی و معرفتی را در کانون‌های مساجد ارائه می‌کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه یکی از وظایف ارشاد انجام امورات فرهنگی در روستاها است، خاطرنشان کرد: در روستاهای استان به غیر از مسجد، مرکز و نهادی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و‌ هنری نیست.

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان یادآور شد: در کلاس‌های کانون‌های مساجد استان قرآن و معارف اسلامی به زبان مادری (کردی) آموزش داده می‌شود.

گلباغی بیان کرد: از دیگر برنامه‌های کلاس‌های کانون‌های مساجد ارائه آموزش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان از اساتید دانشگاه‌های استان که برای ترویج معارف اسلامی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در برنامه‌های این کانون مشارکت داشتند، تشکر کرد.

در این مراسم از پنج مربی و فراگیر پنج پایگاه غنی‌سازی اوقات فراغت کانون‌های مساجد استان تجلیل به‌عمل آمد.

محور موضوعی پنجمین روز از برپایی نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب کردستان، هنر و معماری بوده که به‌نام زنده‌یاد استاد علی‌اصغر کردستانی نام‌گذاری شده است.

آیین اتمام استقرار پنج پایگاه غنی‌سازی اوقات فراغت سنندج در پنجمین روز از برپایی نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کردستان برگزار شد.

 

شناسه خبر 12695