شناسه خبر:1277
1397/7/19 12:17:58

سپهرغرب، گروه خبر: صنعتگران استان از برخوردهای پلیسی با تولیدکنندگان گله‌مند هستند و بانک، بیمه و مالیات را به دلیل مشکلاتی که برای آن‌ها ایجاد می‌کنند مثلث شومی برای تولید عنوان می‌کنند.
در نشست صنعتگران استان کرمانشاه که با حضور مسؤولان و مدیران دولتی در استانداری این شهر برگزار شد، استاندار کرمانشاه به‌عنوان میزبان جلسه به دلیل سفر کاری و دعوت رئیس سازمان برنامه‌وبودجه، بزرگ‌ترین غایب این مراسم بود.
در ابتدای این جلسه تعدادی از صنعتگران استان درخواست داده بودند به هرکدام سه دقیقه وقت اختصاص داده شود تا مسائلشان را مطرح کنند که البته این موضوع با اعتراض برخی از آن‌ها همراه شد چراکه این زمان را برای بیان مشکلاتشان بسیار کم می‌دانستند.
از این گذشته صنعتگران استان در زمان کم اختصاص‌یافته اغلب به موضوعات کلی و مشکلاتی که در سطح ملی باید پیگیری می‌شد پرداختند و کمتر به مسائل و مشکلات صنایع راکد استان پرداخته شد.
در بین موضوعات، اشاراتی نیز به مشکلات شد؛ چنانکه برخی،‌ از مدیران بحران‌زا گلایه داشتند و صنعتگران استان از برخوردهای پلیسی با تولیدکنندگان گله‌مند بودند و بانک، بیمه و مالیات را به دلیل مشکلاتی که برای آن‌ها ایجاد می‌کنند مثلث شومی برای تولید عنوان می‌کردند.
انسداد حساب‌های بانکی تولیدکنندگان، جلسات تکراری، بدون خروجی و صورت‌جلسات بدون پشتوانه از دیگر مشکلات صنعتگران استان بود که مطرح شد؛ عده‌ای معتقد بودند که فاصله زیادی بین کف مطالبات آن‌ها با عملکرد مسؤولان وجود دارد.
پیمان‌سپاری ارزی و مشکلاتی که در قبال قراردادهای ریالی برای صادرکنندگان کرمانشاهی ایجاد شده بود نیز از سوی شکری رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان موردانتقاد قرار گرفت.
وی این موضوع را عامل اصلی کاهش شدید صادرات در این مدت عنوان کرد و افزود: با این روند تا چند وقت دیگر تعدیل نیروی زیادی خواهیم داشت.

 

شناسه خبر 1277