شناسه خبر:12841
1398/7/20 08:54:03

سپهرغرب، گروه خبر: مانور واکنش در شرایط اضطراری منطقه همدان به عنوان معین 5 منطقه غربی کشور با موفقیت اجرا شد.

به گزارش سپهرغرب به نقل از روابط‌عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، امین روستایی، مدیر منطقه ضمن گرامیداشت هفته ایمنی و آتش‌نشانی گفت: این مانور 16 مهرماه سال جاری و در آستانه هفته پدافندغیرعامل در انبار نفت ایثارگران منطقه و با هدف حفظ پایداری و کاهش آسیب‌پذیری در زمان وقوع بحران برگزار شد.

وی با بیان اینکه عملیات اطفای حریق در 3 مرحله انجام شد، افزود: خاموش‌کردن آتش واقعی در محوطه انبار، اطفای حریق فرضی در یکی از سکوهای تخلیه فرآورده، مهار آتش فرضی در مخزن بنزین و نجات مصدومین فرضی مراحل چندگانه این مانور بود.

روستایی ادامه داد: این مانور به منظور ارزیابی وضعیت موجود و حفظ آمادگی عمومی کارکنان واحدهای عملیاتی و پرسنل واحد بهداشت ایمنی و محیط زیست، مقابله با بروز حوادث غیرمترقبه و آزمایش وسایل و تجهیزات فنی انبار نفت منطقه انجام شد.

مدیر پخش منطقه همدان اظهارکرد: سنجش میزان هماهنگی و همکاری نیروهای شاغل در تأسیسات و عملیات انبار نفت ایثارگران منطقه با نیروهای اعزامی از سازمان آتش‌نشانی شهر، اورژانس و هلال احمر و رفع نواقص احتمالی از دیگر اهدافی بود که ما در این مانور به دنبال آن بودیم.

بر پایه این گزارش، در پایان برگزاری مانور، مدیر منطقه در جلسه ارزیابی نقاط ضعف و قوت مانور با قدردانی از عاملان برگزاری و نیروهای HSE یادآور شد: با تمرین مستمر اطفای حریق، به‌روزرسانی اطلاعات و ظرفیت‌های موجود و اقدام سریع در شناسائی و حذف نقاط ریسک، امکان بروز هر حادثه به حداقل خواهد رسید.

در مانور پدافند غیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، نمایندگان بهداشت، ایمنی و محیطی زیست مناطق کردستان، کرمانشاه، لرستان، مرکزی و قزوین، نمایندگان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، سازمان‌های امدادی، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری‌ها، نیروی انتظامی، اورژانس و جمعیت هلال احمر حضور داشتند.

شناسه خبر 12841