شناسه خبر:12893
1398/7/21 09:27:28

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با برشمردن برنامه‌های این اداره‌کل در اربعین حسینی، گفت: کردستان میزبان دوازدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی، ششمین سوگواره تعزیه و مرثیه راویان عشق و هفته عکس اربعین حسینی است.

جلال قلعه‌شاخانی روز گذشته در جمع خبرنگاران رسانه‌های جمعی کردستان با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده این اداره‌کل برای ایام اربعین حسینی، اظهار کرد: دوازدهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه با هدف شناسایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورایی، اشاعه فرهنگ و ادبیات آینی عاشورایی، شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشورا در روزهای اول و دوم آبان‌ماه سال جاری در شهرستان قروه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف این کنگره کشوری، افزود: بخش شعر این کنگره شامل تمامی مباحث مرتبط به نهضت عاشورایی بوده و در این بخش شعرا در دو رده سنی جوانان زیر 30 سال و بزرگ‌سالان (بالای 30 سال) آثار خود را به زبان فارسی به دبیرخانه کنگره ارسال کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد: در بخش ویژه کنگره شعر عاشورایی نیز شاعران می‌توانند اشعار خود را با موضوع شهدای کردستان به ویژه شهدای مدافع حرم به زبان‌های فارسی، کردی و ترکی به دبیرخانه ارسال کنند.

     اعلام فراخوان هفته عکس اربعین حسینی در بیجار

این مقام مسؤول از اعلام فراخوان هفته عکس اربعین حسینی نیز خبر داد و گفت: این هفته هم‌زمان با دهه سوم مهرماه و ایام اربعین حسینی در شهرستان بیجار برگزار می‌شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان با بیان اینکه هفته عکس اربعین حسینی با همکاری فرمانداری، شورای اسلامی و شهرداری بیجار برگزار می‌شود، تصریح کرد: اعتلای مفهوم غنی عزاداری امام حسین (ع) در فرهنگ ایرانی ازجمله اهداف برگزاری هفته عکس اربعین حسینی در بیجار است.

قلعه شاخانی با اشاره به بخش‌های هفته عکس اربعین حسینی، عنوان کرد: برگزاری این برنامه در دو بخش شامل سومین سوگواره استانی عکس آیین‌های عاشورایی و کارگاه آموزشی عکاسی دینی بر پایه فلسفه اشراقی «شهید آوینی» پیش‌بینی شده‌است.

وی به برگزاری ششمین سوگواره تعزیه و مرثیه راویان عشق نیز اشاره کرد و افزود: این سوگواره به همت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بیجار در روزهای 28 و 29 مهر‌ماه سال جاری در شهرستان‌های سنندج و بیجار برگزار می‌شود.

شناسه خبر 12893