شناسه خبر:13186
1398/7/30 09:51:29

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت کاشی کاژه اسلام‌آباد غرب گفت: تولید این شرکت با 800 کارگر به‌علت عدم همکاری سازمان راهداری و پایانه‌ها درخصوص استفاده شرکت کاشی کاژه از ظرفیت شرکت‌های حمل‌ونقل سراسری، از روز چهارشنبه 24 مهرماه متوقف شده است.

شرکت «کاشی کاژه» واقع در اسلام‌آباد غرب یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ها در زمینه کاشی و سرامیک است، همچنین توانسته پیشگام تولید کاشی و سرامیک در خاورمیانه باشد؛ شاید یکی از دلایل عمده‌ای که این شرکت توانسته به چنین میزان تولیدی دست یابد، استفاده از مواد اولیه مرغوب و همچنین کارکنان متعهد و وظیفه‌شناس است که کار خود را به نحو احسنت انجام می‌دهند.

این شرکت هفت خط تولیدی دارد که کاشی‌های متنوعی را برای کف و دیوار و از نوع پرسلانی تولید و عرضه می‌کند؛ خطوط تولید، تجهیزات و ماشین‌آلات آن از به‌روزترین‌ها با نظارت مهندسان ایرانی و توسط شرکت معروف ایتالیایی ساخته شده و به بهره‌برداری رسیده است.

شرکت کاشی کاژه با نزدیکی به مرز عراق، یکی از صادرکنندگان اصلی کاشی و سرامیک به این کشور محسوب می‌شود؛ تجربه‌ای که حاصل چندین دهه کار و مدیریت بوده و این شرکت پله‌های ترقی را به‌سرعت طی کرده است.

این شرکت بزرگ‌ترین شرکت تولید‌کننده کاشی، سرامیک و گرانیت در بخش خصوصی کشور و دومین تولیدکننده در بین کارخانه‌های دولتی و خصوصی و بخش عمومی محسوب می‌شود. اما مدتی است کاشی کاژه آن آوازه را از دست داده و در چند روز اخیر نیز شاهد توقف دومین تولیدکننده کاشی در کشور و بزرگ‌ترین کارخانه کاشی استان کرمانشاه با 800 کارگر هستیم.

قائم‌مقام و مدیرعامل شرکت کاشی کاژه دلایل اتفاق مذکور را این‌گونه شرح داد: شرکت کاشی کاژه (واقع در اسلام‌آباد غرب) بعد از بسته شدن مرز سومار، عدم ترخیص به‌موقع بار در مرز پرویزخان و خسروی، نداشتن جا برای انبار کردن تولیدات جدید، نبود کامیون برای حمل‌ونقل و عدم همکاری اداره راهداری، از روز چهارشنبه 24 مهرماه متوقف شده است.

امیرحسین صید‌محمدی عنوان کرد: عدم همکاری سازمان راهداری و پایانه‌ها درخصوص استفاده شرکت کاشی کاژه از ظرفیت شرکت‌های حمل‌ونقل سراسری که یک ماه پیش اتفاق افتاد، از علت‌های اصلی بوده است.

وی ضمن ابراز خرسندی از وجود تعداد بالای ماشین‌های شرکت حمل‌ونقل سراسری، ادامه داد: راهداری با نامه‌ای این امکان را از شرکت کاشی کاژه سلب کرد، با توجه به حجم وسیع و عظیم کار در کارخانه با شرکت باربری سراسری فوق، مکلف شده‌ایم که با باربری‌های ضعیف شهرستان که توانایی ندارند، همکاری داشته باشیم.

قائم‌مقام و مدیرعامل شرکت کاشی کاژه گفت: در زمان گذشته برای حمایت از تولیدات کرمانشاه مصوبه‌ای داشتیم با عنوان اینکه واحدهای صنعتی استان در خروج محصولات از مرزهای صادراتی استان بدون نوبت ترخیص و تخلیه شوند و این امر موجبات رونق تولید صنایع استان، افزایش راندمان تولید و اشتغال‌زایی بیشتر را فراهم می‌کرد که این مهم هم دو سال گذشته لغو و باطل شد.

وی با توضیح تفاوت‌ها در کامیون‌های کرمانشاه و دیگر استان در عبور بار از مرز، ادامه داد: بسیاری از کامیون‌های استان به‌علت نزدیکی به مرز و طی مسیر چندین‌ساعته آماده برای اعزام به آن‌سوی مرزها می‌شوند، اما باید در انتظار چندین‌روزه ماشین‌های بعدی در استان‌های دیگر باشند و این خود سبب سوخت زمان و انرژی کارکنان می‌شود.

صیدمحمدی در پایان ضمن ابراز ناراحتی از توقف چند روزه این کارخانه، بیان کرد: از مسئولان مربوطه تقاضا داریم که با در اختیار قرار دادن خطوط باربری قدیم و ارائه خدمات ترخیص کالا در مرز خارج از نوبت و طبق سنوات قبل، مانع تعطیلی و یا تک‌خطه شدن تولید این کارخانه و بیکاری 800 کارگر شوند.

شناسه خبر 13186