شناسه خبر:13224
1398/8/1 10:17:09

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار آجین از بهره‌برداری ساختمان آتش‌نشانی شهرداری آجین در سال آینده خبر داد.

حمید اسدی اظهار کرد: مجموعه شهرداری آجین در تلاش است تا با جذب اعتبارات در سال آینده، شاهد افتتاح و بهره‌برداری ساختمان آتش‌نشانی شهرداری این شهر باشیم.

وی به فعالیت‌های عمرانی شهر آجین اشاره کرد و گفت: یکی از اولویت‌های کاری توجه به زیرسازی خیابان‌های رسالت، شهیدکاظمی و کوچه‌های شورا، دماوند، حضرت علی‌اصغر (ع)، ارغوان و همچنین معابر بلوار امام علی (ع) بود که در سال جاری شهرداری توانست عملیات بهسازی و زیرسازی را در آن‌ها اجرا کند.

شهردار آجین در ادامه گزارش فعالیت‌های عمرانی بیان کرد: با عقد قرارداد سه هزار تُنی آسفالت، این شهرداری توانست 20 هزار مترمربع از معابر شهر را آسفالت کند که درتلاشیم با جذب قیر یارانه‌ای، معابر و خیابان‌های که نیاز به آسفالت‌ریزی دارند را آسفالت کنیم.

شهردار آجین خاطرنشان کرد: در سال جاری برای هدایت آب‌های سطحی و همچنین بهداشت محیط بیش از یک کیلومتر جدول‌گذاری در نقاط مختلف شهر صورت گرفته است.

اسدی گفت: اجرای سه طبقه سقف ساختمان آتش‌نشانی و شهرداری به مساحت یک‌هزار و 200 مترمربع به روش عرشه فولادی با ورق KSD، یکی دیگر از فعالیت‌های عمرانی شهرداری آجین در 6 ماهه نخست سال جاری بوده است که درتلاشیم با جذب اعتبار بیشتر ساختمان شهرداری و آتش‌نشانی را نیز سال آینده به بهره‌برداری برسانیم.

نقشه‌برداری و طرح مطالعاتی میدان ورودی شهر و تغییر شکل هندسی آن جهت تسهیل در عبورومرور و ترافیک شهری، تکمیل کانال خیابان شهید صیاد شیرازی با حجم 700 مترمکعب دیوارکشی، تکمیل ساختمان شهرداری و آتش‌نشانی و ایجاد پارک بانوان و کودکان ازجمله برنامه‌های عمرانی شهرداری آجین در آینده است که اسدی به آن‌ها اشاره کرد.

وی ضمن تقدیر از واحد آتش‌نشانی شهرداری، گفت: با وجود امکانات بسیار اندک انسانی و تجهیزاتی، آتش‌نشانی شهرداری آجین با پوشش 31 روستای بخش، یکی از فعال‌ترین واحد‌های آتش‌نشانی استان همدان شناخته شد و توانست بیشترین خدمات ممکن را ارائه کند.

اسدی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های فرهنگی اشاره کرد و افزود: برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و ورزشی شهرداری شامل در اختیار گرفتن مدرسه دخترانه حضرت مریم و استفاده جهت برنامه‌های ورزشی، دوره‌‌های آموزشی از قبیل کلاس‌های جهاد کشاورزی، هیئت‌های ورزشی، علوم پزشکی، قرآنی و مذهبی، مهد کودک، اجرای مراسم‌های ملی و مذهبی، حمایت از برنامه‌های ورزشی، عقیدتی و فرهنگی شهر، تشکیل ستادهای فرهنگی و مذهبی از قبیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر، ستاد اقامه نماز، ستاد اربعین، ستاد مراسم ارتحال امام (ره) و غیره، بخشی از فعالیت‌های فرهنگی شهرداری آجین بود که به آن‌ها اشاره شد.

شهردار آجین توجه به مبلمان شهری را مهم دانست و گفت: توجه به مبلمان شهری مناسب بخشی از فرهنگ یک شهر و نیز دادن هویت و شخصیت به آن است که باید مورد توجه واقع شود.

وی با اشاره به پیگیری‌های مستمر جهت جذب اعتبار از سازمان شهرداری‌ها، یادآور شد: با تخصیص اعتبارات اندک اجرای فعالیت‌های عمرانی امکان‌پذیر نیست، بنابراین از مسئولین ارشد استان به‌خصوص استاندار محترم همدان تقاضا دارم با نگاه ویژه شهرداری آجین را دریابد تا بتوان چهره این شهر نوپا را تغییر داد.

اسدی درخصوص بارندگی‌های فروردین‌ماه گفت: شهرداری آجین با تشکیل ستاد بحران و با مدیریت شهرداری و همکاری ادارات خدمات‌رسان آب، برق، گاز و مخابرات، اقدام به مدیریت بحران بارندگی شدید، آب‌گرفتگی معابر و برف‌روبی از 12 فروردین‌ماه به‌صورت شبانه‌روزی کرد و با پوشش کلیه مشکلات شهر ازجمله بازگشایی معابر، پُل‌ها، کانال‌های آب، باغات و مزارع شهر و همچنین رسیدگی به مشکلات و آب‌گرفتگی‌های روستاهای اطراف تحت مدیریت بحران فرمانداری و خدمات جهت بازسازی منازل تخریب‌شده از قبیل آواربرداری و تسطیح و صدور پروانه رایگان، کارنامه‌ای درخشان و تجربه‌ای گران‌بها از مهار بحران آب‌گرفتگی و سیل بر افتخارات خود افزود.

وی درخصوص فعالیت‌های واحد خدمات شهری بیان کرد: کاشت و نگهداری درختان پارک جنگلی ستران، توسعه فضای سبز شهری مطابق سرانه استاندار ملی و جهانی، زیباسازی ورودی شهر، دفن بهداشتی پسماندها و مدیریت مواد زائد و جامد با مصالح رسی، تهیه و نصب علائم راهنمایی و رانندگی، تشکیل کارگروه‌های مدیریت بحران، رنگ‌آمیزی جداول، سرعت‌کاه‌ها و خط‌کشی‌های عابر پیاده، جمع‌آوری پسماندها به‌صورت روزانه، تهیه نقشه پدافند غیر عامل شهر آجین، نصب چراغ چشمک‌زن در میدان ورودی شهر، کاشت گل‌های زینتی و کاشت انواع درختان در مناطق مختلف شهر، ازجمله اقدامات صورت‌گرفته توسط واحد خدمات شهری شهرداری آجین طی سال جاری بوده است.

شهردار آجین به افزایش 20 درصدی فضای سبز این شهر اشاره کرد و گفت: با کاشت دو هزار اصل نهال درخت در شهر و پارک تفریحی و گردشگری ستران، توانستیم سرانه فضای سبز را 20 درصد نسبت به سال گذشته ارتقا دهیم.

اسدی در بخش دیگری از سخنانش به همدلی بین شهرداری و شورای اسلامی شهر آجین اشاره و بیان کرد: با همکاری خوبی که بین این دو مجموعه وجود دارد، تمام تلاش خود را برای رفاه و آسایش همشهریان عزیز به‌کار خواهیم بست تا مشکلات موجود را یکی پس از دیگری با حمایت مسئولین و مردم فهیم شهر آجین از میان برداریم.

شهردار آجین در پایان گفت: از نماینده شهرستان اسدآباد در مجلس شورای اسلامی (اکبر رنجبرزاده)، استاندار (سیدسعید شاهرخی)، معاون امور عمرانی استانداری (محمودرضا عراقی)، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری (سیدحسین جعفری)، فرماندار شهرستان اسدآباد (مجید درویشی)، امام‌جمعه شهرستان اسدآباد (سیدموسی حسینی‌مجد)، بخشدار پیرسلمان (محسن عزیزی)، ریاست و اعضای شورای اسلامی، همکاران پُرتلاش شهرداری و مردم فهیم شهر که ما را در ارائه خدمات بهتر و بیشتر یاری می‌کنند، کمال تقدیر و تشکر را داریم.

مهدی زارعی‌دبیر معاون شهرداری آجین نیز درخصوص برنامه‌های اقتصاد مقاومتی بیان کرد: برنامه‌های شهرداری در راستای اجرای سیاست‌های کمیته عمران و انرژی اقتصاد مقاومتی در دو بخش هدف‌گذاری شده که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد:

     مدیریت بر پروژه‌های عمرانی شهر آجین

الف- تعریف پروژه‌های عمرانی جدید با هدف تقویت زیرساخت‌ها و با رویکرد اشتغال‌زایی و تولید:

شهرداری آجین به نسبت توان مالی و اجرایی خود پروژه‌های بزرگی شروع کرده و در دست اجرا داشته و با مبادله موافقت‌نامه به شکل امانی، توانسته در راستای سیاست‌گذاری کمیته مذکور پیش برود و توجه خاصی به بحث اشتغال‌زایی داشته؛ همچنین با به‌کارگیری پیمانکاران و کارگران بومی شهر، کمک شایانی به اشتغال مردم شهر کرده است.

ب- مدیریت کارآمد و اثربخشی در بهره‌برداری از پروژه‌ها:

دو پروژه مهم شهرداری ازجمله تکمیل و تجهیز ساختمان آتش‌نشانی و شهرداری آجین، همچنین لایروبی و دیوارکشی کانال خیابان شهید صیاد شیرازی، نقش بسزایی در مدیریت بحران، سوانح طبیعی و پدافند غیر عامل داشته و می‌تواند اثر مستقیم بر بحث امنیت جانی مردم شهر بگذارد.

ج- رفع موانع در پروژه‌های ناتمام:

خوشبختانه با عنایت به وجود نیروی انسانی متخصص، جوان و خوش‌فکر، تمام موانع جهت تکمیل پروژه‌های ناتمام بررسی و احصا شده و در حد توان با محدودیت شدید منابع مالی و تجهیزاتی، مرتفع شده است؛ البته در برخی مواقع تنها وجود اعتبار مالی می‌تواند پروژه را به مرحله نهایی و بهره‌برداری رساند که رایزنی‌ها و پیگیری‌های لازم از مراجع مربوطه درحال انجام است.

     برنامه‌ریزی و اقدام جهت مدیریت جامع بحران و حوادث احتمالی شهر آجین

الف- اجرای برنامه‌های پیشگیرانه:

شهرداری آجین با عنایت به حجم وسیع عملیاتی در بحث مدیریت بحران فروردین‌ماه سال جاری، ضمن کسب تجربه‌های فراوان و درج کارنامه درخشان در پرونده خود، برنامه‌های پیشگیرانه‌ای را هم جهت آمادگی در آستانه فصل بارندگی در دست اقدام دارد که می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد.

ب- اجرای برنامه‌های مقاوم‌سازی محلات

شهرداری آجین با همکاری بخشداری پیرسلمان و دعوت از مسئولان ادارات شهر، مراسمی در مسجد امام حسین (ع) شهرک ولیعصر (عج) برگزار و از کلیه شهروندان دعوت به حضور و بررسی مسائل و مشکلات این منطقه از شهر داشته که نتیجه آن 52 برگ درخواست بوده و نامه‌نگاری توسط بخشداری و ارجاع به ادارات مربوطه در دست پیگیری است.

ج- اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی

این شهرداری سالانه طبق تقویم آموزشی و مناسبت‌های مربوطه برنامه‌هایی از قبیل مانور آتش‌نشانی، مانور زلزله و آموزش ایمنی، آموزش بهداشت محیط و شهری در سطح مدارس و شهر را دارد.

د- نیازهای کالا و تجهیزات شهر آجین

ازجمله نیازهای این شهر یک دستگاه بیل مکانیکی در مواقع بحران، خودرو نیمه‌سنگین آتش‌نشانی، تجهیز درمانگاه شبانه‌روزی جهت ارائه خدمات در مواقع خاص و استقرار ادارات در شهر است.

شناسه خبر 13224