شناسه خبر:13294
1398/8/6 09:25:15
عضو انجمن روانشناسی ایران در اسلام‌آباد غرب؛

بحران خانواده از گرانی دلار بدتر است!

سپهرغرب، گروه خبر: عضو انجمن روانشناسی ایران گفت: بحران خانواده امروز از گرانی دلار نیز بدتر بوده،طی نوسانات دلار واکنش‌های آن فوراً در جامعه مشهود می‌شود، اما بحران خانواده سالیان بعد نمود پیدا می‌کند.

همایش‌های رایگان روانشناسی «هنر شاد بودن و بهداشت روان» به همت مؤسسه کیان خانواده سالم با حضور مسئولین اسلام‌آباد غرب و مردم این شهرستان برگزار شد.

عضو انجمن روانشناسی ایران در این همایش عنوان کرد: ازدواج یک رویکرد کامل جامعه‌شناسی است، اما در عمل این‌گونه نیست؛ آمار طلاق قانونی و طلاق عاطفی متأسفانه در شهرها افزایش یافته است و این یعنی کارکردهای جامعه‌شناسی و روانشناسی ما ایراد دارد.

صالح سپهر ادامه داد: اگر علت طلاق را از روانشناسان بپرسیم، آنان «ازدواج غلط» را پاسخ آن می‌دانند که این آمار به‌شدت بدتر می‌شود؛ بحران خانواده امروز از گرانی دلار نیز بدتر است. در نوسانات دلار واکنش‌های آن فوراً در جامعه مشهود می‌شود، اما بحران خانواده سالیان بعد نمود پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: امروزه در جامعه «همسانی» رواج پیدا کرده که دو زوج اگر در یک سطح باشند، می‌توانند با یکدیگر ازدواج کنند؛ اما در نظر روانشناسان دو فاکتور دیگر مهم است، یکی میزان سلامت شخصیت و یا روان فرد و دیگری تناسب شخصیتی زوجین.

مؤسس مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی نسیم زندگی در پایان گفت: شناخت باید واقعی باشد، توجه خودمان به جامعه را بالا ببریم و اهداف در ازدواج‌ها را مشخص کنیم.

در ادامه همایش مدیر مؤسسه کیان خانواده سالم در اسلام‌آباد غرب افزود: امیدوارم مردم فرهنگ‌دوست اسلام‌آباد غرب که به‌عنوان نامزد پایتخت کتاب انتخاب شده‌اند، بتوانند این امر را نیز به تحقق برسانند؛ همان‌گونه که ما درحال حاضر تعداد 9 روستای دوست‌دار کتاب داریم، می‌توانیم شهرستان دوستدار کتاب را در کشور به ثبت برسانیم.

وی عنوان کرد: درخصوص اهداف کیان خانواده سالم نیز باید عرض کنم که ازجمله مقاصد این مؤسسه ارتقای سطح فرهنگ خانواده، ایجاد نشاط اجتماعی و کاهش اثرات آسیب‌های اجتماعی است و در آینده‌ای نزدیک شاهد حضور اساتید طب اورژانس مطرح در غرب کشور و در شهرستان اسلام‌آباد غرب خواهیم بود.

شناسه خبر 13294