شناسه خبر:13560
1398/8/14 09:35:49

سپهرغرب، گروه خبر: معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: برنامه‌های اجرایی هفته قرآن و عترت برای دومین سال متوالی در این دانشگاه برگزار می‌شود.

علی‌اکبر محسنی ظهر روز گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه که به‌مناسبت هفته قرآن و عترت (13 تا 22 آبان‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌های اجرایی هفته قرآن و عترت برای دومین سال متوالی در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه در ایام مذکور به‌صورت خاص برنامه‌هایی در مسیر ترویج قرآن تدارک دیده شده، گفت: برگزاری نمایشگاه قرآنی آخرین نرم‌افزارها و رهاوردهای قرآنی، اجرای تئاتر خیابانی در مجاور سلف‌سرویس دانشگاه رازی با مفاهیم قرآنی، جشن ازدواج آسان دانشجویی، اهدای هدایا به زوج‌های دانشجو، مسابقات قرآنی، سخنرانی دکتر شاهین فرهنگ با مباحث زندگی هدفمند در هزاره سوم و غیره ازجمله برنامه‌های پیس‌بینی‌شده در این راستا است.

وی به چهل سال تلاش در راه دینی کردن جامعه اشاره کرد و افزود: باید نتیجه سال‌های متمادی ترویج قرآن را دید، خودسانسوری آفت است و خدمت به اسلام و جامعه نیست؛ ما نیازمند یک ترویج فراگیر آگهی‌بخشی هستیم و یک انسجام ملی نیاز داریم، هزینه زیادی شده، اما فاصله زیاد است، باید نهادهای ذی‌ربط فرهنگ دین را نقد کرد.

محسنی تأکید کرد: سالانه دو هزار میلیارد تومان از بودجه عمومی هزینه ترویج دینی می‌شود و هیچ‌کدام حاضر به پاسخگویی هزینه‌ها نیستند.

این مقام مسئول دانشگاه را مرکز علم، کسب تجربه و آگاهی دانست و افزود: فضای دانشگاه باید با دیگر مکان‌ها تفاوت داشته باشد، آگاهی و تحصیلات سطح انتظارات ما را از زندگی بالا می‌برد.

وی با اشاره به احادیث، گفت: قرآن پیام‌آور دو حکم عدالت و نماز است؛ بدون یکی، آن یکی هم تحقق پیدا نمی‌کند. به گفته امام علی (ع) جامعه‌ای که براساس عدالت عمل کند، خداوند آن را حفظ کرده و اگر عمل به جرم داشته باشد، خداوند ریشه‌اش را می‌کند.

محسنی با اشاره به سخنان استاد شهید مرتضی مطهری، افزود: عدالت یکی از مقیاس‌های اسلام بوده، هر آنچه بوی عدالت داد، اسلامی و دینی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی کرمانشاه تأکید کرد: زندگی در خانواده شکل می‌گیرد، حدود 90 درصد خانواده‌ها در دینداری فرزندان نقش‌آفرینی دارند و فرزندی که در دامن خانواده‌ای سالم سال‌ها پرورش یافته، در سن جوانی به‌راحتی می‌تواند از مشکلات عبور کند و اسیر آن‌ها نشود.

شناسه خبر 13560