شناسه خبر:13957
1398/8/25 10:07:05

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: بیش از هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار به‌عنوان کارورز به مدت سه ماه در واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی بخش خصوصی سطح استان مشغول به کار هستند.

شکرالله شیرخانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: از سال‌جاری تاکنون 1951 نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار به‌عنوان کارورز در واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی بخش خصوصی سطح استان مشغول به کار هستند.

وی افزود: مدت کارورزی این افراد سه ماهه بوده و در این مدت فارغ التحصیل لیسانس، فوق لیسانس و دکترا به ترتیب 500، 600 و 700 هزار تومان حقوق در ماه دریافت می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تصریح کرد: کارفرما درصورتی‌که کارورز را بعد از اتمام طرح کارورزی جذب شرکت مربوطه کند، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سهم 23 درصدی بیمه کارفرما را تا 2 سال پرداخت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در طرح کارورزی، افراد تحصیلکرده و جویای کار با حضور در دوره‌های آموزش مهارتی با محیط واقعی کسب و کار آشنا می‌شوند.

شیرخانی تاکید کرد: کلیه دانش‌آموختگان دانشگاهی جویای کار و متقاضیان کارورزی، تحت پوشش این طرح هستند.

وی ادامه داد: برای رسیدن به وضعیت مطلوب، براساس ضوابط و قوانین کارگری، باید پرداخت حقوق کارگران در اولویت پرداخت کلیه واحدهای کارگری باشد.

شیرخانی اضافه کرد: برای رسیدن به بهروه‌وری در جامعه کار، تولید و اینکه کارگران احساس کنند حق آنها ضایع نشده است، باید فضای همدلی بین کارگر و کارفرما ایجاد شود.

بر اساس آخرین آمار مرکز ایران نرخ بیکای در ایلام 8/7 دهم است.

 

شناسه خبر 13957