شناسه خبر:14477
1398/9/9 09:28:58
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان همدان خبر داد:

برنامه پایش سلامت جسمی و روحی 3289 کودک زیر پوشش

سپهرغرب، گروه خبر: معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان همدان گفت: کارت تغذیه سه هزار و 289 کودک مشمول دریافت سبد غذایی هرماه با مبلغ 100 هزار تومان برای هر نفر شارژ می‌شود.

علی بحیرایی با بیان اینکه کودکان، آسیب‌پذیرترین گروه در هر جامعه هستند و از هیچ نیاز آن‌ها ازجمله غذا، پوشاک و نیازهای دیگرشان نباید کاسته شود، عنوان کرد: کمیته امداد استان با زیر پوشش قرار دادن سه هزار و 289 کودک زیر پنج سال، تلاش دارد شرایط مناسب‌تری برای این کودکان فراهم کند تا در آینده مشکلات جسمی از آن‌ها مبرا باشد.

وی با اشاره به اینکه سبدهای حمایت غذایی، زیر نظر کارشناس علم تغذیه، تهیه و توزیع می‌شود که شامل برنج، روغن، گوشت قرمز و سفید، لبنیات، حبوبات و ماکارونی است، تصریح کرد: کارت تغذیه سه هزار و 289 کودک مشمول دریافت سبد غذایی هرماه با مبلغ 100 هزار تومان برای هر نفر شارژ می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان همدان در ادامه با یادآوری اینکه این طرح از سال 86 آغاز شده‌است، بیان کرد: کارت تغذیه برای ارتقای سطح کیفی تغذیه کودکان به‌صورت هدفمند و هوشمند با در نظر گرفتن نتایج حاصل از پایش تن‌سنجی به‌صورت مستمر انجام می‌شود و سبد غذایی با در نظر گرفتن نیازهای تغذیه‌ای کودک، هرماه در اختیار خانواده قرار گرفته و کیفیت محصولات نیز مورد بازرسی قرار می‌گیرد.

بحیرایی افزود: برنامه پایش سلامت جسمی و روحی کودکان زیر پوشش هر 6 ماه با همکاری شبکه بهداشت درمان استان و امور درمان کمیته امداد همدان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کودکانی که از مشکل تغذیه رنج می‌برند توسط مرکز بهداشت استان و شهرستان‌ها شناسایی و به کمیته امداد معرفی می‌شوند، خاطرنشان کرد: این مشکل با نمودهای مختلفی ازجمله چاقی، کم‌خوری و بدخوری دیده می‌شود که امیدواریم با کمک خیران بتوانیم برای حمایت از این کودکان قدم برداریم و خدمات بیشتری به آن‌ها ارائه دهیم.

بحیرایی اضافه کرد: این نهاد علاوه بر اعطای سبد حمایت غذایی به کودکان نیازمند، دوره آموزشی تخصصی را با بهره‌گیری از اساتید شبکه بهداشت و درمان برای مادران این کودکان نیز برگزار می‌کند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان همدان در پایان گفت: نیکوکاران می‌توانند با مراجعه به کمیته امداد امام خمینی (ره) در سراسر استان برای کمک به کودکان مشارکت کنند تا از این طریق بتوانیم به آن‌ها سلامتی را هدیه دهیم.

شناسه خبر 14477