شناسه خبر:14544
1398/9/10 10:53:45

سپهرغرب، گروه خبر: یادواره شهدای صنعت آب و برق استان همدان با حضور خانواده‌های معظم شهدا، آزادگان، جانبازان، ایثارگران صنعت آب و برق، مدیران استانی و جمع کثیری از کارکنان صنعت آب و برق استان در نیروگاه شهید مفتح برگزار شد

مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران در این یادواره گفت: دشمن با وارد کردن فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها به دنبال از پای درآوردن ملت ایران است اما ثمره تحریم‌ها را در حوزه اقتصاد مقاومتی شاهد خواهد بود.

سید یعقوب محمدمرادی روز پنجشنبه در یادواره شهدای صنعت آب و برق استان همدان که به همت شورای هماهنگی بسیج صنعت آب و برق استان همدان برگزارشد؛ ضمن گرامیداشت هفته بسیج و با درود به روح بلند بنیانگذارانقلاب اسلامی و با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت رسالت بزرگی بر دوش یکایک ما و تلاش در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است؛ گفت: تاکید مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع است.

وی با بیان اینکه برگزاری این گونه یادواره‌ها نشان از تلاش همکاران ما در حوزه صنعت آب و برق به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد افزود: این ما هستیم که به شهدا نیازمندیم.

محمدمرادی در ادامه با بیان اینکه استان همدان به ویژه در حوزه صنعت آب و برق در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همواره پیشتاز بوده اند عنوان کرد: حضور همدان در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس نیز چشمگیر بود.

مشاور وزیر در امور ایثارگران همچنین بیان کرد: هرگاه تهاجم دشمن بیشتر می‌شود به این معنا است که مردم ایران اقداماتی را انجام داده‌اند که منجر به واکنش شده است.

وی تاکید کرد: دشمن بداند که ثمره این نوع تحریم‌ها را در سال‌های آتی در حوزه اقتصاد مقاومتی شاهد خواهد بود.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به افزایش سطح خدمات در طول 40 سال پیروزی انقلاب اسلامی؛ گفت: تمام برقی که در اوایل انقلاب تولید می‌شد زیر 7 هزار مگاوات بود در حالیکه هم اکنون این عدد به بیش از 75 هزار مگاوات رسیده است.

وی همچنین بیان کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی شمار سدهای کشور کمتر از 40 مورد بود در حالی‌که هم اکنون این تعداد به بیش از 200 سد در کل کشور رسیده که این خود نشان از تلاش‌های بسیجی‌وار و مجاهدانه همکاران ما در صنعت آب دارد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر نیز دوران دفاع مقدس است و دفاع مقدس تنها محدود به 8 سال نیست؛ یادآورشد: تلاش دشمن بر این است که ما را فرسوده کند که در راستای مقابله با این تلاش باید هم مردم و هم مسئولان را بازآفرینی انرژی کنیم چراکه عده‌ای به دنبال مایوس کردن جوانان ما هستند.

وی تاکید کرد: باید فرهنگ دفاع مقدس را به درستی به نسل بعد منتقل کنیم و ارزش‌هایی که شهدا و ایثارگران برای ما گذاشته اند را به نسل کنونی و نسل بعد انتقال دهیم.

مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران همچنین عنوان کرد: افتخارمی کنیم که یک چهارم بدنه صنعت آب و برق را ایثارگران تشکیل می‌دهند و ما در جهت جذب، تبدیل وضعیت، بیمه و دیگر خدمات ارائه‌شده به ایثارگران دستورالعمل‌هایی را در دست اقدام داریم.

مدیر عامل نیروگاه شهیدمفتح و رئیس ستاد یادواره شهدای صنعت آب و برق نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: ساده‌زیستی، صفا و صمیمیت، ایثار و گذشت، بهره‌گیری در حد نیاز و بیشترین بازدهی و ایمان قوی خصوصیاتی هستند که بسیجیان از آن‌ها برخوردارند. همین ویژگی‌ها بود که توانست بسیج را به نیروی پر توان برای حراست و نگهبانی از اسلام، ارزش‌ها و هنجارها تبدیل کند.

عبدالمجید دیناروند افزود: بسیج در دوران جنگ و سازندگی توانست نقش مؤثر و ارزنده‌ای داشته باشد. در دوران سازندگی، مردان رزم و پیکار در لباس مهندسان، پزشکان و مدیران، مدرسان دانشگاه و حوزه و کارگران کارخانه‌های مختلف، به سازندگی ایران عزیز که بدان عشق می‌ورزیدند مشغول شدند.

رئیس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان همدان نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و تبریک هفته بسیج؛ با اشاره به اینکه اقداماتی که در حوزه صنعت آب و برق صورت گرفته علاوه برحوزه وظایف ذاتی در بخش‌های فرهنگی نیز چشمگیر بوده است؛ گفت: برگزاری این گونه یادواره‌ها از جمله این فعالیت‌ها است.

محمد مهدی شهیدی با بیان اینکه همکاران صنعت آب و برق در طول دفاع مقدس علاوه برجبهه‌های نبرد در پشت جبهه‌ها نیز به خدمت‌رسانی مشغول بودند؛ عنوان کرد: درشرایط فعلی نیز همه ما باید همچون سال‌های دفاع مقدس مجاهدانه خدمت‌رسانی کنیم.

شناسه خبر 14544