شناسه خبر:14732
1398/9/16 09:54:24

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان از موفقیت تیم مهارت انجمن معلولان نوای باران قروه در نخستین مسابقات مهارتی معلولان کشور خبر داد.

سید جمیل احمدی، اظهار کرد: نخستین مسابقات مهارتی معلولان کشور با حضور 164 شرکت‌کننده در مشهد مقدس برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: کشف استعدادهای برتر حوزه‌های مهارتی بین معلولان، ایجاد باور در جامعه نسبت به توانمندی معلولان، آگاهی‌بخشی به خانواده‌های دارای معلول نسبت به وجود امکان آموزش مهارتی به معلولان و افزایش خودباوری بین آن‌ها ازجمله اهداف برگزاری این مسابقات است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان افزود: در این دوره از مسابقات، شرکت‌کنندگان در چهار گروه معلولیت جسمی، نابینا، ناشنوا و معلولان و در سه رشته مهارتی کامپیوتر (ICDL)، دوخت کیف چرمی با دست و گلیم به رقابت پرداختند.

وی اذعان کرد: سارا سنگین‌آبادی، فرشته فتح‌اللهی و جمیل احمدی‌نیاز از انجمن معلولان نوای باران قروه مقام نخست در دوخت کیف چرمی با دست را از آن خود کردند.

احمدی با بیان اینکه لیلا رستمی نیز در همین رشته در جایگاه سوم قرار گرفت، اضافه کرد: لیدا میهمی و پروین منتشلو نیز توانستند مقام دوم این دوره از مسابقات را در رشته گلیم‌بافی از آن خود کنند.

گفتنی است؛ انجمن معلولان نوای باران پس از اخذ مجوزهای لازم از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اقدام به ارائه آموزش‌های مهارتی به معلولان قروه‌ای با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان کرده‌است.

شناسه خبر 14732