شناسه خبر:14737
1398/9/16 10:07:45

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه گفت: قرار است سرمایه‌گذاران چینی یک هزار و 200 میلیارد تومان در زمینه احداث واحد تولید کاشی و سرامیک در کرمانشاه سرمایه‌گذاری کنند.

فرید خلیلی با اشاره به پیگیری‌های انجام‌شده برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی در استان، افزود: در همین راستا سرمایه‌گذاران چینی برای احداث واحد تولیدی کاشی و سرامیک در کرمانشاه اعلام آمادگی کردند.

وی ادامه داد: قرار است واحد تولیدی «کاشی و سرامیک زاگرس‌ستون آسیا» توسط این سرمایه‌گذاران در شهرک صنعتی زاگرس احداث شود.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه سرمایه‌گذاری اولیه این واحد صنعتی را 100 میلیون یورو معادل حدود یک هزار و 200 میلیارد تومان اعلام کرد که رقم قابل توجهی است و از پروژه‌های کلان به‌شمار می‌رود.

به گفته خلیلی تمام کارهای مقدماتی احداث این واحد تولیدی ازجمله گرفتن مجوز از سازمان صمت، جانمایی زمین و غیره انجام و زمینی 22 هکتاری در شهرک صنعتی زاگرس برای این منظور درنظر گرفته شده که قرارداد آن به‌زودی منعقد خواهد شد.

مدیر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه اظهار کرد: پس از انجام کارهای مقدماتی، عملیات اجرایی این واحد تولیدی کاشی و سرامیک آغاز می‌شود.

خلیلی افزود: قرار است این واحد تولیدی ظرف مدت یک سال ساخته شود.

وی اشتغال‌زایی درنظر گرفته شده برای این مجموعه را یک هزار و 500 نفر برآورد کرد و یادآور شد: 80 درصد تولیدات کاشی و سرامیک این واحد صادراتی است و به عراق صادر خواهد شد.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه با بیان اینکه در شرایط کنونی که با تحریم‌ها مواجهیم جذب سرمایه‌گذار خارجی بسیار دشوار بوده، گفت: برای این سرمایه‌گذاری کلان جلسات و رایزنی‌های متعددی انجام شده است.

 

شناسه خبر 14737