شناسه خبر:14762
1398/9/17 08:28:12

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره ماشین‌آلات و تجهیزات اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به سن بالای ناوگان این اداره کل، گفت: 47 دستگاه از ماشین‌آلات راهداری همدان فرسوده هستند.

به گزارش سپهرغرب به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، آرش آزادی با اشاره به فرسودگی برخی ماشین‌آلات که عملیات راهداری را با مشکل مواجه کرده‌است، اظهار کرد: هم‌اکنون میانگین سن ماشین‌آلات سنگین این اداره کل 26 سال، نیمه‌سنگین 27 سال و سبک 25 سال است.

وی افزود: در حال حاضر 410 دستگاه ماشین‌آلات و تجهیزات، زیر نظر راهداری استان همدان وجود دارد که از این تعداد فقط 363 دستگاه فعال و آماده به کار است.

رئیس اداره ماشین‌آلات و تجهیزات اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان تصریح کرد: 32 دستگاه از ماشین‌آلات این مجموعه نیز فرسوده و از رده خارج شده‌اند.

آزادی در خصوص بازسازی 18 دستگاه خودروی نیمه‌سنگین و سنگین این اداره کل، ابراز کرد: هشت دستگاه ماشین‌آلات سنگین شامل بولدوزر، لودر و گریدر و 10 دستگاه نیمه‌سنگین شامل کامیون، مایلر و کامیون بنز 911 این اداره بازسازی شدند.

وی همچنین از افزوده شدن دو دستگاه سواری در سال جاری به ناوگان خبر داد و گفت: برای نگهداری و بازسازی این ماشین‌آلات سالیانه بیش از 60 میلیارد ریال نیاز است.

رئیس اداره ماشین‌آلات و تجهیزات اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان اذعان کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی موجود به نظر می‌رسد جایگزین کردن این ماشین‌آلات از نظر هزینه و بهره‌وری همکاران از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید به آن توجه شود.

شناسه خبر 14762