شناسه خبر:15332
1398/9/30 10:31:44

سپهرغرب، گروه ورزشی: سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی اداره‌ کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: ورزشگاه 15 خرداد تکمیل و افتتاح نشده است و با اصرار مسئولان مربوطه از این ورزشگاه استفاده می‌کنیم.

فرهمند سال‌افزون روز پنجشنبه گذشته اظهار کرد: در سال 94 حدود 40 مورد از نواقص ورزشگاه 15 خرداد را اعلام کردیم که برطرف کردن این نواقص به بیش از سه میلیارد تومان هزینه نیاز دارد و تأمین کل این هزینه از توان اداره‌ کل ورزش و جوانان استان خارج است.

وی ادامه داد: با توجه به ایرادات و مشکلات موجود در این پروژه، به‌صورت رسمی این ورزشگاه را تحویل نگرفته‌ایم و تنها براساس ضرورت و نیاز ورزش استان و با اصرار مسئولان مربوطه از آن استفاده می‌کنیم و در همین راستا نیز بخشی از معایب آن را برطرف کرده‌ایم.

سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی اداره‌ کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با اشاره به اصلی‌ترین نواقص موجود در این پروژه، یادآور شد: مشکل تأمین آب مجموعه، محوطه‌سازی، حفاظ طبقه آخر و گیت‌های ورودی ورزشگاه دارای مشکلاتی هستند که به‌راحتی قابل حل نیست و هزینه بالایی برای برطرف کردن آن‌ها نیاز است؛ البته با توجه به ضرورت ورزش استان این مشکلات به‌مرور توسط اداره‌ کل حل می‌شوند، اما انتظار برطرف کردن کل این مشکلات به‌صورت یک‌جا و باهم، انتظاری غیر منطقی از اداره‌کل ورزش و جوانان است.

وی با اشاره به مشکل تأمین آب این مجموعه، گفت: برطرف کردن مشکل آب مجموعه نیازمند تأمین مخزن هوایی آب است و مخزن هوایی تهیه‌شده توسط پیمانکار مجموعه مورد قبول ناظر وقت پروژه قرار نگرفته و ما هم قصد داریم یک مخزن دیگر برای این مجموعه تأمین کنیم که جابه‌جایی و نصب این مخزن هوایی نیازمند صرف هزینه است.

      تشک دیواره کوهنوردی توسط دوستان کوهنورد تأمین شده است

سال‌افزون درخصوص نصب تشک کوهنوردی بر روی دیواره صخره‌نوردی مجموعه آزادی بیان کرد: این دیواره بلند‌ترین دیواره صخره‌نوردی استان است و با توجه به اینکه هیچ سالنی در استان ظرفیت نصب این دیواره را نداشت، پروژه در فضای باز انجام شد.

وی ادامه داد: با توجه به جنس رویه دیواره که از فایبرگلاس و نئوپان است، نباید دیواره در معرض باران قرار بگیرد؛ به همین دلیل با همکاری دوستان کوهنورد و برای جلوگیری از تخریب دیواره، دو عدد رویه تشک به رسم امانت تأمین و روی دیواره نصب شده که پس از نصب سایبان، این رویه‌های تشک برداشته خواهند شد.

سال‌افزون با اشاره به منابع مالی تأمین این دیواره، گفت: برای ایجاد این دیواره اعتبارات خوبی تخصیص داده شده بود و ما قصد داشتیم از برگشت خوردن اعتبارات جلوگیری کنیم؛ به همین دلیل طراحی و نصب این دیواره در مجموعه ورزشی آزادی آغاز شد که به‌زودی دارای سایبان و محوطه محصور خواهد بود.

وی یادآور شد: جنس فایبرگلاس و نئوپان به‌شدت به آب حساس است و در آن مقطع زمانی باید سریعاً جهت جلویگری از آسیب‌دیدگی دیواره اقدام می‌شد و به همین دلیل از رویه تشک کشتی استفاده شده است.

شناسه خبر 15332