شناسه خبر:15489
1398/10/3 09:50:29

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: سنندج 14 اسفند ماه امسال میزبان برگزاری کنگره منطقه‌ای شعر اهل بیت(ع) است که با حضور شاعران آئینی استان‌های کرمانشاه، آذربایجان غربی و کردستان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حاتمیان روز گذشته در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی کنگره شعر اهل بیت(ع) که در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های حوزه ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی که از سال 81 برنامه‌ریزی شد، برنامه کنگره بانوی آفتاب بود که به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) در برخی استان‌های کشور اجرا می‌شد.

وی افزود: هدف از برگزاری اینگونه کنگره‌ها مطرح شدن محبت و ارادت اهل قلم و اندیشه همه مذاهب اسلامی و شاعران اهل سنت پیرامون شخصیت اهل بیت(علیهم‌السلام) بود.

وی خاطر نشان کرد: امسال کنگره شعر اهل بیت(علیهم‌السلام) که با محوریت شخصیت و فضائل اهل بیت عصمت مورد بحث قرار می‌گیرد در کردستان نیز به عنوان یک شاخص ابلاغی مطرح است و باید با استفاده از ظرفیت‌های استان این کنگره برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: نیاز است ادارات فرهنگی در راستای اجرای این کنگره تبلیغات اسلامی را یاری کنند تا با تعامل، هم‌اندیشی و هم‌افزایی و همکاری این کنگره با محتوای بالایی برگزار شود.

حجت‌الاسلام حاتمیان اعلام کرد: تمام تلاش جریانات افراط‌گرا و اندیشه‌های گمراه در دنیای اسلام براین است که شکاف و هم‌گسیختگی را بین امت اسلامی ایجاد کنند و نقاط مشترکی که برای همگرایی امت اسلام است را با ایجاد شبهات و ابهامات در اندیشه‌های مردم از بین ببرند.

وی بیان کرد: همه اندیشه‌ها و مذاهب اسلامی بر این باورند که مسئله شفاعت، زیارت و توسل جزو مسلمات مبانی دینی ماست و هیچگونه ناسازگاری با اصول و مبانی توحیدی ما ندارد اما جریانات انحرافی می‌خواهند نقاط مشترک را از هم بپاشند و نگاه امت اسلامی به اهل بیت و شخصیت‌های اسلامی را زیر سوال ببرند.

وی گفت: امت اسلامی به خوبی می‌توانند بر محور اهل بیت (علیهم‌السلام) عصمت وفاق اجتماعی، اتحاد و همگرایی داشته باشند و مسئله شعر و ادب و هنر از ابزارهای ماندگاری است که می‌تواند این مهم را تقویت کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اعلام کرد: از شعرا درخواست می‌شود آثار خود را برای دبیرخانه کنگره شعر اهل‌بیت(علیهم‌السلام) ارسال کنند تا آثار جمع‌آوری شود.

حجت‌الاسلام حاتمیان با بیان اینکه اهل سنت محب اهل بیت هستند، اضافه کرد: در سال‌های 82، 83 و 84 کنگره اهل بیت در سنندج برگزار شده است بنابراین این برنامه‌ها ارزشمند بوده و قطعا با استقبال همراه خواهد بود‌.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان به زمان برگزاری این کنگره اشاره کرد و گفت: این کنگره 14 اسفندماه در سنندج برگزار می‌شود.

     تشکیل چهار کمیته برای اجرای کنگره شعر اهل بیت در کردستان

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه کنگره شعر اهل بیت با حضور شاعران آئینی استان‌های کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی برگزار می‌شود، اضافه کرد: در راستای اجرای کنگره تاکنون سه جلسه هماهنگی برگزار شده و کمیته‌هایی در این جلسات تشکیل شد.

حجت‌الاسلام علی رستمی، کمیته روابط عمومی و اطلاع‌رسانی، کمیته علمی و داوران، کمیته اجرایی و هماهنگی و کمیته مالی و پشتیبانی را کمیته‌های تشکیل شده برای اجرای هرچه بهتر این کنگره دانست و گفت: انتظار می‌رود ادارات فرهنگی در این کمیته‌ها عضو و همکاری و هم‌افزایی داشته باشند.

وی همچنین از راه‌اندازی دبیرخانه کنگره در اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان خبر داد و اعلام کرد: آثار ارسالی شرکت‌کنندگان در این دبیرخانه جمع‌آوری و سپس داوری و ارزیابی خواهد شد.

در ادامه این جلسه اعضاء که از نمایندگان ادارات فرهنگی استان بودند نظرات خود را برای برگزاری هرچه بهتر و پرمحتواتر کنگره شعر اهل بیت اعلام کردند.

شناسه خبر 15489