شناسه خبر:15879
1398/10/11 13:34:34

 تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با استانداری همدان در راستای سیاست‌های ابلاغی اصل ۴۴ قانون اساسی و با هدف توسعه بخش تعاون امضا شد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز چهارشنبه در دیدار با استاندار همدان و امضای تفاهم‌نامه مشترک گفت: در این تفاهم‌نامه تحقق اهداف برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مرتبط با بخش تعاون با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات بومی، منطقه‌ای و جلب رضایت مردم در توسعه و رونق اقتصادی در نظر گرفته شده‌است.

محمدجعفر کبیری اظهار داشت: استان همدان قابلیت خوبی برای صادرات دارد و محصولات و صنایع‌دستی آن را می‌توان در قالب تعاونی صادر کرد.

وی بیان کرد: گام‌های خوبی برای پیش کنترل هوشمند تعاونی های مسکن در قالب سامانه جامع ایجاد شده است.

کبیری با اشاره به اینکه به دنبال تشکیل مرکز نوآوری و توسعه این استان هستیم، عنوان کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی می‌تواند نقش خوبی در توسعه تعاونی‌های دانش‌بنیان داشته باشد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: استارت‌آپ‌ها می‌توانند در کنار صنایع سنتی کار کنند تا جوانان و نخبگان دانشگاهی وارد عرصه تعاونی‌ها شوند.

وی با بیان اینکه از طریق بانک توسعه تعاون، طرح‌های خوب توسعه‌ای تعاونی‌ها حمایت می شوند، گفت: از طریق صندوق ضمانت نیز از طرح ها و ایده های نو و اشتغالزا حمایت می‌شود.

کبیری ادامه داد: ۳۰ درصد از اعتبارات حوزه تعاونی‌های دانش‌بنیان و نوآورانه، توسط صندوق نوآوری و شکوفایی تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال منابع تعاونی‌ها ۱۱ برابر افزایش داشته است، گفت: تلاش داریم از طریق فروش دارایی‌ها یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای افزایش بهره‌وری تعاون تامین کنیم تا در راستای توسعه اقتصادی کشور موثر باشیم.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 15879