شناسه خبر:16334
1398/10/24 09:10:29
مدیر مخابرات منطقه همدان خبر داد:

ارائه کارت‌های تلفن همگانی دائمی

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر مخابرات منطقه همدان گفت: استفاده‌کنندگان از کارت‌های تلفن همگانی اعتباری فقط با یکبار مراجعه به امور مشترکان مراکز مخابراتی در سطح استان می‌توانند از آن‌ها به‌صورت دائمی استفاده کنند.

محمدعلی گرزین اظهار کرد: ازآنجاکه همه ساله مبالغ بسیاری صرف تهیه و توزیع کارت‌های تلفن همگانی می‌شد و این کارت‌ها بعد از تمام شدن اعتبار، بلااستفاده و در حقیقت تبدیل به زباله می‌شدند، شرکت مخابرات ایران با توسل به نوآوری‌های کارشناسان ایرانی در اقدامی ابتکاری و با توجه به نیاز جامعه،کارت‌های تلفن را به دائمی تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه ازاین‌پس کارت تلفن همگانی همانند سیم‌کارت قابل شارژ و استفاده مجدد خواهد بود، تصریح کرد: با این اقدام از انباشت زباله‌های غیرقابل تجزیه در طبیعت جلوگیری شده و به حضور دلال و واسطه نیز پایان خواهد داد، چراکه افراد سودجو با سوء استفاده از نیاز افراد، کارت‌های تلفن را با مبالغ بسیار گزاف در اختیار آنان قرار داده و اقدام به ایجاد بازار سیاه می‌کردند.

مدیر مخابرات منطقه همدان افزود: ازاین‌پس افراد می‌توانند با شارژ کارت خود چندین‌بار از آن استفاده کنند.

گرزین برخی مزایای این طرح را شامل صادر شدن کارت تلفن به نام شخص، قابل شارژ بودن کارت، امکان خرید شارژ برای کارت تلفن خود و دوستان، امکان مشاهده کارکرد کارت تلفن، امکان مسدودسازی کارت در صورت مفقودی، سرقت و خرابی و امکان انتقال شارژ به کارت تلفن دیگر همان فرد برشمرد.

وی در خصوص نحوه فعال‌سازی این کارت‌ها، عنوان کرد: افراد برای استفاده از این مزیت، کارت تلفن قدیمی و یا جدید خود را به یکی از مراکز مخابراتی برده و پس از ثبت کارت به نام مشتری، رمز چهار رقمی برای آن دریافت کنند.

به گفته مدیر مخابرات منطقه همدان، ازاین‌پس استفاده از کارت تلفن با وارد کردن رمز چهار رقمی مقدور است.

گرزین در خصوص شارژ این‌ کارت‌ها یادآوری کرد: در هر کارت جدید مبلغی به‌عنوان شارژ اولیه وجود دارد و در صورتی که کارت قدیمی فعال شود شارژ موجود در آن قابل استفاده است.

وی با اشاره به اینکه در صورت نیاز به شارژ سه روش وجود دارد، خاطرنشان کرد: مراجعه به مراکز مخابراتی، مراجعه به سایت www.tci.ir و خرید شارژ از طریق تلفن همراه با استفاده از کد *2020# این سه روش است.

مدیر مخابرات منطقه همدان اذعان کرد: در صورت مسدودشدن، انتقال مبلغ شارژ به کارت جدید امکانپذیر است.

گرزین ادامه داد: برای استفاده از کارت، ابتدا آن را به دستگاه وارد، رمز چهاررقمی را ارسال و پس از رؤیت پیام (لطفاً شماره‌گیری نمایید) شماره مخاطب را واردکرده و تماس برقرار کنید.

وی تصریح کرد: در صورت مفقود شدن کارت یا فراموشی رمز افراد می‌توانند به مراکز مخابراتی مراجعه کنند.

شناسه خبر 16334