شناسه خبر:16611
1398/10/30 10:24:26

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر اداره طیور و زنبور عسل دامپزشکی لرستان گفت: در سال جاری تمامی مرغداری‌های تخم‌گذار و مادر استان را به‌صورت رایگان ضد عفونی کرده‌ایم.

عزیزالله نورالهی روز گذشته اظهار کرد: بیماری آنفلوآنزای پرندگان هرساله با آغاز فصل سرما در میان پرندگان شایع می‌شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در سال گذشته هیچ‌گونه تلفاتی در راستای بیماری آنفلوآنزا در استان شاهد نبودیم، افزود: برای آخرین‌بار در اسفندماه 96 شاهد تلفات زیادی از بیماری آنفلوآنزا در میان طیور استان بودیم.

مدیر اداره طیور و زنبور عسل دامپزشکی لرستان بیان کرد: در سال جاری حدود 16 کانون بیماری در استان‌های اطراف شناسایی شده است که تا به امروز خوشبختانه گزارشی از تلفات بر اثر آنفلوآنزا در استان نداشته‌ایم.

نوراللهی با اشاره به اقداماتی که برای جلوگیری از شیوع این بیماری در استان انجام‌ شده است، تصریح کرد: امسال و سال گذشته کلاس‌های آموزشی متنوعی برای مرغداران لرستانی به‌منظور مقابله با این بیماری برگزار شده است.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود با عنوان کردن این موضوع که امسال بیش از یک میلیون و 600 هزار مرغ محلی به‌صورت رایگان واکسینه شده‌اند، خاطرنشان کرد: علاوه‌بر اقدام ذکرشده در سال جاری، تمامی مرغداری‌های تخم‌گذار و مادر استان را به‌صورت رایگان ضد عفونی کرده‌ایم.

شناسه خبر 16611