شناسه خبر:16983
1398/11/12 08:58:10

سپهرغرب، گروه خبر: مسؤول هیئت ورزش‌های همگانی نهاوند گفت: طرح ورزشی «فجر تا نوروز» با برپایی 14 ایستگاه در این شهرستان اجرا می‌شود.

حجت‌الله جهانیان پنج‌شنبه گذشته اظهار کرد: طرح ورزشی «فجر تا نوروز» که به‌صورت ملی برای ارتقای نشاط اجتماعی و سلامت عمومی افراد جامعه در نظر گرفته شده‌است از 10 بهمن‌‌ماه سال جاری تا 20 فروردین‌ماه سال آینده در این شهرستان به اجرا درمی‌آید.

وی با بیان اینکه ارتقای سلامت عمومی، افزایش تحرک بدنی و نشاط اجتماعی از اولویت حوزه ورزش همگانی است، افزود: در حال حاضر مهم‌ترین مشکلی که سلامتی انسان‌ها را به مخاطره می‌اندازد، افزایش بیماری‌های غیرواگیر درنتیجه کم‌تحرکی است که می‌بایست تغییری در این شرایط به‌وجود آید.

مسؤول هیئت ورزش‌های همگانی نهاوند افزایش نشاط اجتماعی را از دیگر اهداف اجرای طرح عنوان و تصریح کرد: توسعه ورزش‌های همگانی نقش مؤثری در ارتقای نشاط اجتماعی دارد و درنتیجه پایه و اساسی برای ورزش قهرمانی در سایر رشته‌های ورزشی به‌شمار می‌رود.

جهانیان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای اجرای هر چه بهتر طرح و استقبال عمومی از آن، یادآوری کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به تجارب سال‌های گذشته و برنامه‌های اجراشده، میزان استقبال عمومی و مشارکت آن‌ها از برنامه‌ها بالا باشد.

وی از برپایی 14 ایستگاه آموزشی و تفریحی در راستای اجرای طرح خبر داد و گفت: به‌منظور ارائه آموزش‌های لازم در خصوص ورزش‌های همگانی، 14 ایستگاه در معابر و پارک‌های عمومی برپا می‌شود.

مسؤول هیئت ورزش‌های همگانی نهاوند خاطرنشان کرد: آموزش رایگان رشته‌های ورزشی، آموزش نقش ورزش در اصلاح سبک زندگی، نمایش تجهیزات ورزشی، ورزش سالمندان، ورزش خانواده‌ها، ایستگاه مردم و مسؤولان ورزشی، پایش سلامت و تندرستی، ارائه مشاوره ورزشی و استعدادیابی، اجرای بازی‌های کودکان و ورزش و بازی‌های آیینی و سنتی و ورزش‌های تفریحی ازجمله ایستگاه‌هایی هستند که طرح فجر تا نوروز در قالب آن اجرا می‌شود.

 

شناسه خبر 16983