شناسه خبر:16999
1398/11/12 10:12:46

سپهرغرب، گروه خبر: مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه از اعزام گروه جهادی «خشت‌های مهربانی» به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان خبر داد.

سرهنگ حسین قبادی‌بصیر اظهار کرد: یک گروه جهادی به نمایندگی گروه‌های جهادی در استان کرمانشاه به‌نام خشت‌های مهربانی به سیستان و بلوچستان اعزام شده است.

وی افزود: دو روز بعد از سیل سیستان و بلوچستان این گروه اعزام شدند و کمک‌رسانی‌های زیادی از طریق گروه جهادی خشت‌های مهربانی به مردم سیل‌زده انجام و 400 میلیون تومان برای آن منطقه توسط این گروه هزینه شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تجهیزات گرمایی و مواد غذایی برای مردم سیل‌زده توسط گروه جهادی تهیه و به آن‌ها داده شده است، گفت: این گروه جهادی اکنون در سیستان و بلوچستان مستقر است و درحال بررسی با دیگر گروه‌های جهادی تهران و اصفهان برای ساخت تعدادی از منازل سیستان و بلوچستان هستند.

* فعالیت 870 گروه جهادی محله‌محور

این مقام مسئول با اشاره به اینکه 320 گروه جهادی شناسنامه‌دار در استان کرمانشاه فعالیت می‌کنند، بیان کرد: 870 گروه جهادی محله‌محور در استان فعالیت خود را در نقاط‌ مختلف انجام می‌دهند.

سرهنگ قبادی‌بصیر تصریح کرد: این گروه‌ها در حوزه روستاها و حاشیه شهرها خدمت‌رسانی می‌کنند، ضمن اینکه گروه‌های جهادی شناسنامه‌دار دارای جغرافیای هدف هستند و کارها را بر مبنای آن انجام می‌دهند.

وی در ادامه به مجتمع کارآفرینی در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: 22 واحد در این مجتمع فعال است و بیش از 100 نفر در این واحدها مشغول به‌کار هستند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه ادامه داد: این افراد در حوزه تولیدات دام، طیور، قارچ، ماهی، زنبور عسل، بسته‌بندی، ترشیجات، باغبانی و زراعت فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه از سال 95 مجتمع راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: کارآفرینان کرمانشاهی برای آغاز به‌کار در این مجتمع مستقر می‌شوند و هنگامی که به توانمندی رسیدند، کار خود را توسعه داده و از مجتمع خارج می‌شوند و ادامه فعالیت خود را در خارج ا ز مجتمع انجام می‌دهند.

شناسه خبر 16999