شناسه خبر:17130
1398/11/15 10:04:40

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار اسدآباد ضمن دعوت مردم به مشارکت و همراهی برای آبادسازی شهر، گفت: متأسفانه تنها 17 درصد شهروندان اسدآبادی عوارض پرداخت می‌کنند.

علیرضا فعله‌گری با گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر و تبریک چهل‌ویکمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به مردم و مسئولین، بیان کرد: مشارکت شهروندان در پرداخت به‌موقع عوارض موجب تقویت خدمات شهری می‌شود، بنابراین نهادینه شدن این مهم در جامعه شهری اسدآباد علاوه‌بر ارائه خدمات بیشتر، موجب رفاه و آسایش قشرهای مختلف مردم در زمینه‌های گوناگون می‌شود.

شهردار اسدآباد با بیان اینکه رکود ساخت‌وساز در سال‌های اخیر موجب کاهش درآمدهای شهرداری شده است، افزود: برای تکمیل برخی طرح‌های عمرانی نیاز به توجه دولت و تخصیص اعتبارات ویژه داریم.

وی گفت: با وجود مشکلات مالی که شهرداری با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند، تمام سعی و تلاش اعضای شورای اسلامی شهر و مجموعه مدیریت شهری بر آن است که خدمات مطلوبی را در شأن مردم دیار سیدجمال‌الدین اسدآبادی ارائه کنند.

ساخت یادمان شهدای خلبان، تکمیل یادمان شهدای گمنام پارک جنگلی و امتداد این مسیر به پله‌های جاده سلامت و شهرک سیداحمد، تزیین نمای میدان امام (ره)، سنگ‌فرش و ایجاد یک پیاده‌راه کلاسیک در بازار اصلی اسدآباد، ساخت سایه‌بان بهشت زهرا برای برگزاری نماز اموات و همچنین حل کمبودهای این نقطه مهم، فعال کردن کارگاه جوشکاری، سامان‌دهی روش آبیاری فضای سبز خصوصاً در بلوار 22 بهمن، توجه ویژه به مبلمان شهری، سامان‌دهی دست‌فروشان، کمک به ایجاد مراکز فرهنگی، توسعه و تجهیز پارک‌ها، آسفالت و بهسازی معابر، ایجاد چند چشمه سرویس بهداشتی عمومی در نقاط مختلف شهر و تکمیل جاده سلامت ازجمله فعالیت‌های شهرداری در سال آینده است که فعله‌گری به آن‌ها اشاره کرد.

شهردار اسدآباد در بخش دیگری از سخنانش فعالیت‌های عمرانی در ده‌ماهه سال جاری را این‌گونه بیان کرد:

1- اجرای روکش آسفالت در میدان امام (ره) و لکه‌گیری آسفالت معابر شهر (شهرک فرهنگیان، شهرک یادگار امام، شهرک قندی، شهرک پاسداران، روکش خیابان پانزده خرداد، محله اسلام‌آباد و لکه‌گیری تمامی معابر سطح شهر و غیره)

2- اجرای آماده‌سازی و جدول‌گذاری معابر به همراه لکه‌گیری جداول موجود

3- رنگ‌آمیزی سرعت‌کاه و خط‌کشی خیابان‌های سطح شهر

4- تکمیل و جالیزکاری در میدان شهرک فرهنگیان

5- ساخت جداره‌سازی کانال واقع در کمربندی شهدا

6-خط‌کشی خیابان‌های سطح شهر

7- تکمیل و ترمیم پارک‌های ملت و شهیدمدنی

8- طراحی اِلمان شهدای گمنام به همراه محوطه‌سازی

9- نصب علائم راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های سطح شهر

10- بیس‌ریزی و تسطیح خیابان‌ها و معابر سطح شهر به مقدار پنج هزار تُن

11- پاک‌سازی نخاله‌های ساختمانی در حواشی جاده‌های ورودی و خروجی شهر به مقدار 750 سرویس

12 - اصلاح شکل هندسی میدان امام جهت تسهیل بار ترافیکی

شهردار اسدآباد از جمع‌آوری 500 کامیون نخاله ساختمانی از برخی نقاط شهر خبر داد و گفت: به‌منظور پاک‌سازی حاشیه‌های شهر طی دو ماه گذشته این میزان نخاله ساختمانی جمع‌آوری شده است که در اینجا از شهروندان عزیز تقاضا دارم در مکان‌های درنظر گرفته‌شده نخاله‌های ساختمانی خود را تخلیه کنند.

فعله‌گری به ایجاد بازارچه‌هایی در صنوف مختلف در سطح شهر اشاره کرد و افزود: با توجه به وجود 31 نمایشگاه ماشین در سطح شهر اسدآباد، می‌توان یک مرکز خرید تخصصی ماشین با عنوان شهر ماشین ایجاد کرد.

شهردار اسدآباد از احیای کارخانه آسفالت شهرداری خبر داد و گفت: شهرداری به دنبال دریافت تسهیلات برای خرید و مجهز کردن کارخانه آسفالت است که طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته انتظار می‌رود تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

وی افزایش بودجه را در محرومیت‌زدایی مناطق مورد نظر مهم ارزیابی و بیان کرد: با توجه به وجود نقاط محروم سطح شهر توجه به وضعیت عمران و آبادانی این مناطق امری لازم و ضروری است که با افزایش بودجه می‌توان به این مهم دست یافت.

فعله‌گری درخصوص اجرای وضعیت طرح فاضلاب این شهر نیز گفت: متأسفانه هنوز کمتر از 10 درصد مردم اسدآباد به شبکه فاضلاب شهری وصل شده‌اند که امید است کار لوله‌گذاری شبکه فاضلاب شهر اسدآباد امسال به سرانجام برسد.

شهردار اسدآباد درخصوص اهمیت فضای سبز و حفظ آن نیز اذعان کرد: امروزه مفهوم شهرها بدون فضای سبز مؤثر در اشکال گوناگون آن دیگر قابل تصور نیست که توجه به این مهم می‌تواند در نشاط و شادابی جوامع شهری حائز اهمیت باشد، درحال حاضر با احتساب 30 هکتاری پارک زائر، فضای سبز شهر اسدآباد به 75 هکتار افزایش یافته که می‌توان گفت ازنظر سرانه فضای سبز این شهر در استان از جایگاه نسبتاً خوبی برخوردار است.

فعله‌گری اشاره‌ای نیز به فعالیت‌های صورت‌گرفته واحد فضای سبز در سال جاری کرد و گفت:

1- واگذاری حفظ و نگهداری فضای سبز شهر به بخش خصوصی

2- خرید 6 تانکر 20 هزار لیتری و مستقر کردن آن‌ها در پارک‌ها به‌منظور آبیاری فضاهای سبز

3- خرید و کاشت بالغ‌بر 50 هزار بوته انواع گل فصلی، درخت و درختچه

4- پیگیری تهیه طرح جامع جداسازی آب فضای سبز و تأیید نهایی

5- آبیاری تمامی فضاهای سبز به مساحت تقریبی 400 هزار مترمربع با استفاده از آب غیر شرب

6- سم‌پاشی درختان سطح شهر علیه آفات نباتی شایع در منطقه

7- گل‌کاری فصلی

8- هرس درختان سطح شهر و پارک‌ها

9- گل‌کاری میدان امام (ره)

10- مرمت چمن‌های میدان‌ها، بلوارها و پارک‌ها

وی درخصوص فعالیت‌های فرهنگی و هنری شهرداری اسدآباد گفت: برگزاری مراسمات ملی و مذهبی در سطح شهر، همکاری با هیئت‌های ورزشی و ورزش‌های همگانی شهرستان، برگزاری نخستین همایش نکوداشت مبلغین و خادمان مکتب قرآن و اهل بیت شهر اسدآباد، آذین‌بندی و نصب پلاکارد و پرچم در سطح شهر، برگزاری و شرکت در مراسمات مختلف و راهپیمایی‌ها به‌مناسبت شهادت سردار قاسم سلیمانی، برگزاری نخستین همایش نکوداشت مفاخر فرهنگی شهر اسدآباد در آذرماه، نام‌گذاری بلوار چهارباغ به‌نام سردار حاج‌قاسم سلیمانی، همکاری با شورای محلات جهت توانمندسازی آن‌ها و همکاری و هماهنگی در برگزاری مراسمات از فعالیت‌های روابط عمومی شهرداری اسدآباد است که فعله‌گری به آن‌ها اشاره کرد.

این مقام مسئول میزان اعتبارات عمرانی شهر اسدآباد را ناکافی دانست و افزود: با توجه به وسعت یک‌هزار هکتاری شهر اسدآباد میزان اعتبارات درنظر گرفته‌شده برای این شهر جهت ارائه خدمات عمرانی کافی نیست.

شهردار اسدآباد میزان وسعت بافت فرسوده را در اسدآباد 212 هکتار اعلام کرد و گفت: بافت‌های فرسوده شهری شامل محدوده‌های مسکونی، خدماتی و تاریخی هستند.

اعطای وام‌های کم‌بهره، تخفیف ویژه عوارض نوسازی و اعطای امتیازهای ویژه برای سرمایه‌گذاری واحدهای تجاری بخشی از سیاست‌ها و راهکارهای شهرداری اسدآباد برای نوسازی بافت‌های فرسوده این شهر است که فعله‌گری به آن‌ها اشاره کرد.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به خبرنگار ما درخصوص وضعیت ترافیکی شهر گفت: با توجه به افزایش چشم‌گیر خودروهای شهر اسدآباد می‌طلبد که در مناطق پُرتردد شهر برای کاهش بار ترافیک پارکینگ‌های عمومی احداث شود، بنابراین شهرداری اسدآباد از سرمایه‌گذاران برای احداث پارکینگ به‌طور جد حمایت می‌کند.

شهردار اسدآباد ضمن تأکید بر وحدت و همدلی بین اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری، اذعان کرد: خوشبختانه با تعاملی که برقرار است همه سعی و تلاش خود را برای ارائه خدمات بهتر به مردم فهیم اسدآباد به‌کار خواهیم گرفت.

وی ضمن دعوت از بزرگان، نخبگان و تمامی کسانی که در خود توانایی ارائه ایده و نظر در راستای اعتلای دیار سیدجمال‌الدین اسدآبادی را می‌بینند، بیان کرد: برای توسعه و شکوفایی شهر از هیچ‌گونه کوششی فروگذاری نخواهیم کرد.

این مقام مسئول بر مشارکت جدی مردم در مدیریت شهری تأکید کرد و گفت: بزرگ‌ترین پشتوانه شهرداری همکاری و مساعدت مردم در همه بخش‌ها بوده که امید است شهروندان خوب اسدآبادی با مشارکت خود زمینه‌های توسعه و شکوفایی دیار سیدجمال‌الدین را فراهم کنند، چراکه لازمه موفقیت شهرداری را باید در همت و عزم همگانی مردم و مسئولان جستجو کرد.

شهردار اسدآباد در خاتمه از زحمات و حمایت‌های استاندار و معاونین وی، فرماندار تلاشگر اسدآباد، نماینده سخت‌کوش مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر اسدآباد و مردم فهیم و بزرگوار اسدآباد که در تمام شرایط یار و یاور شهرداری بوده‌اند، تقدیر و تشکر کرد.

شناسه خبر 17130