شناسه خبر:17239
1398/11/21 00:36:33

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه تولید این استان در زمینه کاشی را 19 میلیون مترمربع عنوان کرد و گفت: 4.7 درصد از تولید کاشی کشور را در اختیار داریم.

محسن دارابی اظهار کرد: مجموع تولیدات کاشی کشور 400 میلیون مترمربع است که تقریباً بیش از 300 میلیون مترمربع از آن یعنی نزدیک به 80 درصد، توسط استان یزد تولید می‌شود.

وی تولید استان کرمانشاه را 19 میلیون مترمربع عنوان کرد و افزود: 4.7 درصد از تولید کاشی کشور را در اختیار داریم.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه تصریح کرد: براساس سند راهبردی وزارت صمت باید تا سال 1404 از 400 میلیون مترمربع به 700 میلیون مترمربع برسیم و استراتژی این وزارتخانه آن است که به‌ دنبال جذب سرمایه‌گذار خارجی برای واحدهای بزرگ‌مقیاس در استان‌های مرزی باشیم.

دارابی تصریح کرد: در قالب سیاست‌های وزارت صمت و براساس مواد یک، 6 و هفت اصل 44 ما موظف هستیم هرکس به اداره‌ کل صمت مراجعه و تقاضای جواز می‌کند، برایش جواز صادر کنیم و به بهانه اشباع نمی‌توانیم به کسی بگوییم جواز صادر نمی‌کنیم.

وی درخصوص جذب سرمایه‌گذار خارجی در پروژه تولید کاشی در کرمانشاه گفت: این پروژه به ما تعهد داده که 85 درصد از بازارهای هدفش صادراتی باشد و لااقل یک‌هزار و 500 نفر اشتغال‌زایی داشته باشد که موجب بهبود فضای کسب‌وکار استان می‌شود.

دارابی صنعت کاشی را بسیار اشتغال‌زا دانست و افزود: استان کرمانشاه پتانسیل‌های لازم را دارد، بنابراین هنر ما مسئولان این است که پتانسیل‌ها را برای سرمایه‌گذاری مهیا کنیم.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: هر سرمایه‌گذاری چه داخلی و چه خارجی که بخواهد در استان ما سرمایه‌گذاری کند، توسط این سازمان حمایت می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: روز گذشته به‌مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر طرح توسعه کاشی بیستون با سرمایه‌گذاری 27 میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای 100 نفر در دو بخش خط تولید و کارتن‌سازی با ظرفیت کارتن‌سازی یک‌هزار تُن در سال و خط تولید یک میلیون مترمربع و طرح توسعه محورسازان زاگرس با سرمایه‌گذاری 590 میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالانه 600 هزار دستگاه پمپ هیدرولیک خودرو و اشتغال‌زایی برای 38 نفر، با حضور علی‌‌اوسط‌ هاشمی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استاندار کرمانشاه، معاون اقتصادی استانداری و هیئت همراه افتتاح شد.

شناسه خبر 17239