شناسه خبر:17350
1398/11/22 20:45:41

سپهرغرب، گروه شهر: در مرکز کلان‌شهر ونکوور در کشور کانادا سایبان‌هایی به شکل کلبه‌های رنگارنگ احداث شده است که به عابران پیاده امکان استراحت و تماشای چشم‌اندازهای زیبای اطراف را می‌دهد.

گروهی از طراحان خلاق دست به اقدام جالبی زده‌اند تا مردم را با استفاده از هنر معماری و خلاقیت از شلوغی‌های مرکز شهر ونکوور نجات دهند و برای لحظاتی هم که شده آن‌ها را به آرامش دعوت کنند؛ این افراد سایبان‌هایی به شکل کلبه‌های رنگارنگ در مرکز شهر احداث کرده‌اند که در آن‌ها عابران پیاده گِرد هم می‌آیند و ضمن رهایی از شلوغی شهر، به تماشای چشم‌اندازهای زیبای اطراف مشغول می‌شوند.

سایبان‌های رنگی ونکوور محیطی بسیار رؤیایی برای استراحت عابران فراهم می‌آورد و ظاهری شبیه به کلبه‌های روستایی دارد، با این تفاوت که تنها نمای کلبه‌ها ساخته می‌شود؛ چراکه وجود سایر قسمت‌های کلبه در آن‌ها ضروری نیست. استفاده از رنگ‌های زنده و شاداب نیز باعث شده که مردم تمایل زیادی برای حضور در این کلبه‌ها داشته باشند.

این کلبه‌ها به‌طور کامل از چوب ساخته می‌شود و تمام اجزای آن قابلیت بازیافت دوباره را دارد؛ اگرچه چوب تنها ماده سازنده کلبه‌های رنگی ونکوور است، بااین‌حال استحکام چوب به‌کار برده‌شده در ساخت کلبه‌ها به حدی زیاد است که در مقابل وزن افرادی که در آن به استراحت و تماشای اطراف می‌پردازند، مقاومت کافی از خود نشان می‌دهد.

طراحی زیبا و رنگی کلبه‌های چوبی ونکوور بسیاری از عابران را به سمت خود جذب می‌کند که همین امر در کنار دیگر مزایای سایبان‌ها، باعث افزایش تعامل اجتماعی بین شهروندان نیز می‌شود.

حتی بسیاری از افرادی که از دور رنگ‌های خیره‌کننده این اثر هنری را می‌بینند، برای لحظه‌ای هم که شده خود را به آن می‌رسانند تا زیبایی منحصربه‌فرد کلبه رنگارنگ را از نزدیک تماشا کنند. همین خلاقیت ساده توانسته تأثیر زیباسازی را بر نشاط اجتماعی شهروندان کانادایی به‌خوبی نشان دهد.

شناسه خبر 17350