شناسه خبر:17455
1398/11/27 08:25:46

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: راه‌اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی برای انتخابات، غیرقانونی بوده و متخلفان به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

سرهنگ علی فکری روز گذشته، بیان کرد: چنانچه افرادی اقدام به راه‌اندازی کارناوال تبلیغاتی، ایجاد ترافیک و راه‌بندان در معابر درون‌شهری کنند، ابتدا اعمال قانون شده و سپس شماره پلاک خودروی آن‌ها ثبت و به‌عنوان برهم‌زنندگان و مخلان نظم و امنیت به مرجع قضائی معرفی می‌شوند.

وی اظهار کرد: برابر ماده 207 آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی، نصب هر نوع علائم و پلاک‌های متفرقه و همچنین الصاق نقش هر نوع آگهی، نوشته، عکس و نوشتن عبارات و ترسیم نقوش روی شیشه‌ها یا بدنه درونی یا بیرونی وسایل نقلیه به‌منظور تجارت، تبلیغ، نمایش و سایر موارد ممنوع است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان افزود: در صورت مواجهه با خودروهایی که اقدام به نصب پوستر روی خودرو کرده‌اند در گام نخست به رانندگان تذکر داده می‌شود و سپس آن‌ها را ملزم به برداشتن تصاویر از روی خودرو می‌کنند.

سرهنگ فکری یادآوری کرد: جریمه، آخرین ابزار کنترلی پلیس بوده و مأموران راهنمایی و رانندگی تاکنون اقدام به ارشاد و تذکر رانندگان متخلف می‌کردند اما از فردا (27 بهمن‌ماه) اعمال قانون متخلفان نیز در دستور کار قرار دارد.

استان همدان با یک میلیون و 760 هزار نفر جمعیت، 10 شهرستان و هفت حوزه انتخابیه اصلی، دارای 9 کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

 

شناسه خبر 17455