شناسه خبر:17463
1398/11/27 08:45:05
معاون، سیاسی، امنیتی استاندار ایلام:

حل مشکلات استان نیازمند ورود انجمن‌های علمی است

سپهرغرب، گروه خبر: معاون، سیاسی، امنیتی استاندار ایلام با اشاره به اینکه حل مشکلات استان نیازمند ورود انجمن‌های علمی است، گفت: انجمن علوم سیاسی استان می‌تواند نقش خوبی در توسعه سیاسی ایلام ایفا کند.

محمد نوذری روز گذشته در دیدار با رئیس و دبیر انجمن علوم سیاسی کشور، اظهار کرد: برپایی و افتتاح انجمن علوم سیاسی در ایلام می‌تواند در توسعه سیاسی و همچنین افزایش سطح علمی تشکل‌های استان نقش بسزایی ایفا کند.

وی تأکید کرد: همکاری دوجانبه بین انجمن علوم سیاسی و وزارت کشور برای آموزش احزاب و تشکل‌های مردم‌نهاد و همچنین توسعه سیاسی استان بسیار مؤثر خواهد بود.

نوذری در این دیدار به نقش اساسی دانشگاه در حل مشکلات مختلف استان اشاره کرد و افزود: انجمن‌های علمی می‌توانند حلقه وصل بین دانشگاه و اجتماع باشند و در این زمینه مسائل و مشکلات مبتلابه جامعه را با مطالعات علمی و پژوهش‌ها مورد بررسی و کنکاش قرار داده و برای برون‌رفت از آن‌ها راهکار ارائه دهند.

معاون، سیاسی، امنیتی استاندار ایلام یکی از مشکلات جامعه را عدم ارتباط بین دانشگاه و جامعه دانست و تصریح کرد: برای رفع این‌گونه مشکلات در جامعه، هیئت‌های اندیشه‌ورزی متشکل از اساتید دانشگاه در حوزه‌های مختلف در استان تشکیل داده‌ایم و برای این هیئت‌ها مسائل و معضلات مختلف اجتماعی را تعریف کرده و از این عزیزان راهکار خواسته‌ایم.

وی مهم‌ترین مؤلفه سیاسی استان به‌خصوص در دوران انتخابات را قبیله‌گرایی دانست و خاطرنشان کرد: تلاش کرده‌ایم در این حوزه، قبیله‌گرایی و تمرکز در ایل را به سمت شایسته گزینی میل دهیم و در این راه، انجمن علمی علوم سیاسی می‌تواند به‌عنوان یک سازمان مردم‌نهاد و علمی قدرتمند کمک‌های بسیار خوبی به استان داشته باشد. 

 

شناسه خبر 17463