شناسه خبر:17725
1398/12/4 09:29:24

سپهرغرب، گروه خبر: بنیاد فرهنگ سالمندی با همکاری مؤسسه خانه کتاب، «نخستین جشنواره ادبی آفتابگردان» را برگزار می‌کند.

«نخستین جشنواره ادبی آفتابگردان» در دو بخش آثار با موضوع سالمندی و خاطره‌نویسی سالمندان (خودنوشت) با هدف اصلاح نگرش به سالمند و سالمندی و ترویج فرهنگ بهره‌برداری از توانایی‌های سالمندان برگزار می‌شود.

ترویج فعالیت اجتماعی با رویکرد نگاه به سالمندان در بین عموم مردم، تشویق داستان‌نویسان حرفه‌ای و اصحاب قلم برای پرداختن به تولید آثار داستانی با موضوع‌های مختلف دوران سالمندی، شناسایی و تبیین مقوله‌ها و آسیب‌های ناشی از عدم توجه به زوایای مختلف دوران زندگی سالمندان به‌وسیله ابزار هنر در بین آحاد جامعه با رویکرد سلامت پایدار جامعه، شناسایی و جذب نویسندگان این حوزه با رویکرد گسترش سرانه مطالعه و جریان‌سازی در ادبیات داستانی به‌عنوان یکی از حوزه‌های مغفول ادبیات کشور از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره ادبی است.

«نخستین جشنواره ادبی آفتابگردان» در قالب‌های داستانک (حداکثر سه اثر)، داستان کوتاه سه هزار کلمه‌ای (حداکثر دو اثر)، کاریکلماتور (حداکثر سه اثر) و خاطره‌نویسی (چهار هزار کلمه یک اثر) آثار می‌پذیرد.

علاقه‌مندان می‌توانند از اول اسفندماه 1398 تا 15 اردیبهشت 1399 آثار خود را در قالب وُرد به ایمیل aftab@salmandiran.ir یا به آدرس تهران، خیابان مطهری، پلاک145، طبقه سوم، کد پستی 1576637631 ارسال کنند.

همچنین، علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در وب‌سایت www.salmandiran.ir/aftabgardan بارگذاری یا از طریق شبکه‌های اجتماعی به شماره 09031236094 ارسال کنند.

گفتنی است؛ آثار باید در قالب وُرد با مشخصات کامل نویسنده (نام پدر، سن، کد ملی، آدرس و شماره تماس) به این جشنواره ارسال شود که شرکت در این جشنواره برای عموم آزاد است.

 

شناسه خبر 17725