شناسه خبر:17904
1398/12/8 08:41:41

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل امور مالیاتی استان همدان از اعلام مهلت و شرایط بخشودگی جرایم قابل بخشش مالیاتی تا پایان سالجاری خبر داد.

به گزارش سپهرغرب به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان همدان، محمد دلشادی با اشاره به بخشنامه رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص بخشودگی جرایم مالیاتی قابل بخشش موضوع ماده 169 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مصوب 27/11/1380 و مواد 169، 190، 193، 197 و 199 قانون مالیات‌های مستقیم و مواد 22 و 23 قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، عنوان کرد: در اجرای مقررات ماده 191 قانون مالیات‌های مستقیم، مؤدیان مالیاتی در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی شده خود تا پایان سال جاری ( اعم از اصل بدهی و جرایم غیرقابل بخشش)، در این مرحله به‌عنوان مؤدی خوش‌حساب تلقی شده و جرایم مالیاتی مربوطه، مورد بخشودگی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: با توجه به مفاد بخشنامه مذکور، همچنین مؤدیانی که دارای بدهی قطعی‌شده تا تاریخ 1398/7/30بوده و مطابق مفاد بخشنامه فوق، نسبت به پرداخت آن تا پایان سال جاری اقدام نکنند، به موجب ماده 191 قانون مالیات‌های مستقیم به‌عنوان مؤدی خوش‌حساب تلقی نشده و جرایم آن‌ها در راستای ماده فوق‌الذکر قابل بخشودگی نخواهد بود.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان خاطرنشان کرد: میزان بخشودگی جرایم قابل بخشش برای مؤدیان واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری و پروانه کسب تولیدی از مراجع ذی‌ربط، معادل 90 درصد و برای سایر مؤدیان معادل 80 درصد است.

دلشادی ادامه داد: این بخشودگی بیشتر به‌منظور حمایت از فعالان اقتصادی در سال رونق تولید و با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور صادر شده‌است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه پایان اسفندماه سال جاری، آخرین فرصت بخشودگی جرایم قابل بخشش موضوع برخی مواد قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش‌افزوده است، اذعان کرد: مؤدیان مالیاتی به این موضوع به‌عنوان یک فرصت ویژه نگاه کنند، چراکه در سال‌های آتی به این شکل شاهد بخشودگی جرایم مالیاتی نخواهیم بود، پس لازم است فعالان اقتصادی به‌ویژه در عرصه تولید، از این فرصت ویژه نهایت استفاده را ببرند.

شناسه خبر 17904