شناسه خبر:17997
1398/12/11 09:51:50

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اتحادیه قنادان و آجیل‌فروشان همدان گفت: قیمت آجیل در بازار همدان نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش داشته‌است.

محمد ارغوان با بیان اینکه هیچ‌گونه افزایش قیمتی در زمینه آجیل نداریم، اظهار کرد: سال گذشته در برخی ماه‌ها شاهد افزایش چشمگیر قیمت آجیل در بازار بودیم، اما خوشبختانه امسال نه‌تنها این کالا گران نشده بلکه کاهش قیمت هم داشته‌است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت بازار آجیل‌فروشان راکد است و مردم هنوز خرید شب عید خود را آغاز نکرده‌اند.

رئیس اتحادیه قنادان و آجیل‌فروشان همدان با تأکید بر اینکه شیوع ویروس کرونا و ترس از ابتلا به آن در خرید و حضور مردم در بازار تاثیر گذاشته‌است، ادامه داد: امیدوار هستیم طی روزهای آینده این فضای روانی از بین برود و بازار خرید آجیل رونق بگیرد.

ارغوان از فراوانی انواع آجیل در بازار خبر داد و خاطرنشان کرد: از مردم می‌خواهیم آجیل مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های دارای جواز و معتبر خریداری کنند، چراکه در ایام پایان سال به‌شدت شاهد تغییر شغل‌های ناگهانی به سمت آجیل‌فروشی و رشد کارگاه‌های زیرزمینی هستیم.

وی با بیان اینکه گشت مشترک بازرسان اتاق اصناف با تعزیرات و بهداشت در سطح بازار شدت گرفته، ابراز کرد: با واحدهای صنفی متخلف و گران‌فروش برخورد می‌شود.

رئیس اتحادیه قنادان و آجیل‌فروشان همدان با تأکید بر اینکه همه موارد آموزشی و بهداشتی در زمینه پیشگیری از کرونا ویروس در اختیار واحدهای صنفی سطح شهر قرار داده شده، گفت: هم صنفی‌های ما مواردی مانند ضدعفونی کردن فروشگاه، استفاده از ماسک و دستکش و رعایت موارد بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا را مد نظر دارند.

شناسه خبر 17997