شناسه خبر:18055
1398/12/12 10:41:13

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام گفت: در راستای رسیدگی به تخلفات و بهبود وضعیت عرضه لوازم بهداشتی، گشت بازرسی از داروخانه‌ها و مراکز عرضه تجهیزات بهداشتی تشکیل و اجرا شد.

علیرضا لطفی روز گذشته اظهار کرد: در راستای بهبود وضعیت عرضه ماسک، ژل‌های بهداشتی و الکل و برخورد جدی با محتکران و گران‌فروشان کالاهای مذکور، گشت مشترک بازرسی از داروخانه‌ها و مراکز عرضه تجهیزات پزشکی در سطح شهر ایلام انجام شد.

وی افزود: پس از شیوع ویروس کرونا در کشور و افزایش تقاضا برای اقلام بهداشتی در سطح استان این اداره با همکاری دادستان عمومی و انقلاب استان و با حضور رؤسای شعب تعزیرات حکومتی، کارشناسان و بازرسان معاونت غذا و دارو، معاونت بهداشت و درمان، سازمان صمت اقدام به انجام گشت‌های مشترک بازرسی انجام شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تصریح کرد: همچنین در راستای تسریع در رسیدگی به تخلفات احتمالی در حوزه بهداشت، دارو و درمان، تعزیرات استان اقدام به تشکیل شعبه ویژه برای تشکیل پرونده‌های متخلفان کرده‌است.

لطفی ادامه داد: طی چند روز گذشته تعداد 73 مورد بازدید و بازرسی از داروخانه‌ها و مراکز فروش اقلام بهداشتی در سطح استان انجام و چند مورد تخلف نیز کشف و جهت رسیدگی به شعبه مربوطه ارجاع داده شد.

وی تأکید کرد: داروخانه‌ها مکلف هستند کالاهای بهداشتی و پزشکی را به نرخ مصوب در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهند و از افزایش خودسرانه یا عدم عرضه کالا به مصرف‌کنندگان خودداری کنند.

شناسه خبر 18055