شناسه خبر:18104
1398/12/13 09:52:13

سپهرغرب، گروه خبر: معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی ایلام گفت: به‌منظور مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا و ارتقای سلامت جامعه هدف، این سازمان لوازم بهداشتی برای کودکان کار و افراد در معرض آسیب و آسیب‌دیده اجتماعی این سازمان تهیه می‌کند.

عبدالصباح کارزانی روز گذشته اظهار کرد: برای هر یک از مددجویان زیر پوشش حوزه اجتماعی شامل کودکان کار، کودکان شیرخوارگاه و خانه کودک و نوجوان و افراد در معرض آسیب و آسیب‌دیده اجتماعی مراکز خانه امن و سلامت اورژانس اجتماعی، مبلغ 300 هزار ریال به‌منظور مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا پیش‌بینی شده‌است.

وی ادامه داد: با این مبلغ، لوازم بهداشتی برای هر فرد تهیه و در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی ایلام تعداد این افراد در مرکز استان را حدود 70 نفر عنوان و تصریح کرد: به تمامی شهرستان‌های استان نیز اعلام‌شده تا برای این افراد به‌عنوان جامعه هدف مربوطه در حوزه اجتماعی، مواد ضدعفونی خریداری و در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

پیش‌ازاین نیز از طرف سازمان بهزیستی کشور برای تهیه اقلام بهداشتی مددجویان مراکز شبانه‌روزی بهزیستی استان ایلام با سرانه هر نفر 300 هزار ریال اعتبار تأمین و به حساب مراکز شبانه‌روزی واریز شد.

ویروس کرونا که رسماً کووید 19 نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد که تاکنون به بیش از 50 کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته‌است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شناسه خبر 18104