شناسه خبر:18107
1398/12/13 10:07:16

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت: فاز دوم بهسازی و ساماندهی چشمه سراب شهر آبدانان با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در مراحل پایانی کار قرار دارد.

افشین مظاهری روز گذشته اظهار کرد: کار ساماندهی چشمه سراب آبدانان به‌عنوان تنها منبع تأمین‌کننده آب این شهر با هدف ارتقای کمیت و کیفیت آب شهر آبدانان و روستاهای اطراف، ازجمله طرح‌های مهمی بود که اجرای آن در سه فاز در دستور کار این شرکت قرار گرفت.

وی افزود: فاز نخست این طرح شامل ساخت یک مخزن دو هزار متر مکعبی ذخیره آب، حوضچه پمپاژ و ساختمان آزمایشگاه، نگهبانی و کنترل کیفی، تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آبفای ایلام یادآوری کرد: بعد از اتمام فاز نخست، بلافاصله عملیات اجرایی فاز دوم پروژه با اجرای خط انتقال به طول 250 متر (با لوله 300 میلی‌متری فولادی) از حوضچه مکش به مخزن دو هزار مترمکعبی و اجرای سپتیک و پایپینگ مخزن، تأسیسات برقی و مکانیکی حوضچه مکش آغاز شد.

مظاهری از پیشرفت فیزیکی 90 درصدی فاز دوم این طرح خبر داد و تصریح کرد: با تلاش مسؤولان ذی‌ربط، عملیات اجرایی این فاز به‌زودی تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: فاز سوم طرح شامل بهسازی چشمه راست و چپ با اجرای خط انتقال چشمه چپی به حوضچه مکش به طول 310 متر، خط انتقال چشمه راستی تا حوضچه مکش به طول 300 متر و ساختمان الکترولیز است که در صورت تأمین اعتبار در سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

شهرستان آبدانان در جنوب شرقی استان ایلام قرارگرفته و بیش از 47 هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد، افزون بر 30 هزار نفر در نقاط شهری و 17 هزار نفر در مناطق روستایی سکونت دارند.

شناسه خبر 18107