شناسه خبر:18194
1398/12/14 22:40:46

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: از 840 متر طول تونل نخست راه کربلا، تاکنون 740 متر آن حفاری شده‌است که تا آغاز سال آینده به پایان می‌رسد.

علی‌اصغر کاظمی روز گذشته اظهار کرد: پس از پایان کنگره بزرگ اربعین و برگشت ترافیک محورهای استان به روال عادی، ادامه عملیات تکمیلی پروژه‌های بزرگراه ایلام- مهران در دستور کار قرار گرفت.

وی در خصوص وضعیت تونل‌های مسیر ایلام- مهران افزود: هم‌اکنون پیمانکاران قطعات مختلف به‌صورت شبانه‌روزی در تلاش هستند تا 100 متر باقی‌مانده از حفاری تونل نخست راه کربلا (کیلومتر پنج) را قبل از پایان سال جاری تکمیل کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام از حفاری کامل تونل دوم راه کربلا (کیلومتر 10) به طول 740 متر نیز خبر داد و یادآوری کرد: آماده‌سازی دیواره‌ها برای اجرای لاینینگ (طاق بتنی) در این مسیر در حال انجام و کف‌کنی این مسیر نیز به پایان رسیده‌است.

به گفته کاظمی، به‌زودی عملیات لاینیگ تونل دوم راه کربلا محدوده کیلومتر 10 جاده‌ایلام- مهران آغاز خواهد شد.

تعریض و بهسازی جاده‌ ایلام- مهران طی چند سال اخیر با توجه به افزایش حجم سفرهای زائران اربعین در دستور کار مسؤولان قرارگرفته و با اتخاذ تدابیر مناسب و اختصاص اعتبار از سوی دولت، بخش‌هایی از این مسیر در این مدت تعریض شده و عملیات تعریض بخش‌های دیگری نیز از این جاده در دست انجام است.

شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

در حال حاضر 111 کیلومتر بزرگراه، 670 کیلومتر راه اصلی، 891 کیلومتر راه فرعی و یک هزار و 770 کیلومتر راه روستایی در استان ایلام زیر بار ترافیک است.

شناسه خبر 18194