شناسه خبر:18460
1398/12/22 08:53:16

سپهرغرب، گروه خبر: دادستان عمومی و انقلاب همدان گفت: به دنبال درخواست پلیس فتا و با حکم قضائی امکان اجاره‌ دادن خانه و خانه‌مسافرها با بهره‌گیری از فضای مجازی ازجمله سایت دیوار و شیپور سلب شد.

حسن خانجانی روز گذشته بیان کرد: به دنبال ممنوعیت فعالیت کارتن‌به‌دست‌ها و کاهش حضور و فعالیت آن‌ها در داخل شهر مشخص شد آن‌ها برای اجاره دادن خانه از فضای مجازی استفاده می‌کنند.

وی اظهار کرد: پس از گزارش‌های دریافتی از پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات، فرماندهی انتظامی همدان با یک دستور قضائی به مسؤولان سایت دیوار و شیپور، مقرر شد که آن‌ها از درج این قبیل آگهی‌ها امتناع کنند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی همدان نیز، عنوان کرد: به دنبال دستور قضائی دادستان، تمامی آگهی‌های مربوط به اجاره‌خانه در همدان از روی سایت دیوار و شیپور برداشته شد و پذیرش آگهی جدید نیز صورت نمی‌گیرد.

سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد افزود: چنانچه فردی اقدام به ثبت آگهی اجاره‌خانه و سوئیت کند با توجه به فیلتر شدن برخی از واژه‌ها در کمتر از نیم ساعت به‌صورت خودکار درخواست متقاضی درج آگهی حذف می‌شود.

وی یادآوری کرد: پس از جلوگیری از فعالیت کارتن‌به‌دستان به محض رؤیت افزایش فعالیت آن‌ها در فضای مجازی با مشاهده چندین آگهی روی سایت دیوار، یک کار اساسی برای جلوگیری از فعالیت افراد در این فضا اتخاذ شد.

رئیس پلیس فتا استان همدان تأکید کرد: با توجه به اینکه استاندار در نشست اعضای شورای تأمین تصمیم بر نپذیرفتن مسافران و گردشگران در نوروز گرفته‌است مصوبه شورای تأمین هم به‌منزله قانون بوده و مردم نیز باید از قانون تبعیت و پیروی کنند.

سرهنگ سرخوش‌نهاد ادامه داد: مردم باید بدانند که گرفتن این قبیل تصمیم‌ها با هدف حفظ سلامتی آنان است چراکه در صورت شیوع کرونا، این ویروس دامن همه را گرفته و تنها به قشر خاصی آسیب نمی‌زند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت سه‌شنبه گذشته در خصوص تازه‌ترین آمار مرتبط با کرونا، اذعان کرد: تاکنون هشت هزار و 42 نفر در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلاشده، 291 نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌ و همچنین دو هزار و 731 نفر بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور افزود: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، 881 مورد بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به هشت هزار و 42 نفر رسید.

وی یادآوری کرد: متأسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 54 نفر از مبتلایان جدید کووید 19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به 291 مورد رسید.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون دو هزار و 731 نفر از بیماران، بهبودیافته و ترخیص شده‌اند و روند بهبودی و ترخیص این بیماران افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته‌است.

شناسه خبر 18460