شناسه خبر:18462
1398/12/22 09:05:26

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار اسدآباد ضمن تأکید بر آسفالت معابر و خیابان‌های شهر، گفت: توجه به مبلمان شهری در اولویت کار این شهرداری قرار دارد.

علیرضا فعله‌گری با بیان اینکه امسال شهروندان اسدآبادی متفاوت‌تر از سال‌های گذشته سیمای شهر را در ایام نوروز خواهند دید، اظهار کرد: امسال با راه‌اندازی و تجهیر کارگاه جوشکاری و تلاش شبانه‌روزی کارکنان این واحد بیش از 70 المان و 200 گلدان برای آماده‌سازی نوروز ساخته‌شده که در نقاط مختلف شهر اسدآباد نصب خواهد شد.

وی همچنین از گل‌کاری میادین شهر خبر داد و گفت: توسط واحد عمران و فضای سبز شهرداری، کار تعویض خاک و رفوژ بلوار 22 بهمن نیز در حال انجام است که تا قبل از نوروز آماده‌سازی می‌شود.

شهردار اسدآباد اذعان کرد: به‌منظور آماده‌سازی فضای سطح شهر برای عید نوروز علاوه بر رنگ‌آمیزی جداول، صندلی‌های سطح شهر نیز رنگ‌آمیزی می‌شود.

فعله‌گری از آماده‌سازی پارک تازه تأسیس شهرک فرهنگیان جهت کاشت درخت خبر داد و تصریح کرد: یکی از برنامه‌های شهرداری توسعه فضای سبز در نقاط مختلف شهر است که در سال آینده به‌طور جدی پیگیری می‌شود.

شهردار اسدآباد از گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر شهر اسدآباد خبر داد و گفت: با آغاز شیوع ویروس کرونا، کارکنان واحد خدمات شهری شهرداری علاوه بر معابر، بیمارستان قائم (عج)، پمپ بنزین‌ها و جایگاه‌های سی‌ان‌جی را نیز به‌صورت مستمر ضدعفونی می‌کنند.

به گفته وی، طرح پیشگیری از شیوع کروناویروس با ضدعفونی کردن تاکسی‌های حمل‌ونقل عمومی شهری خدمتی دیگر از شهرداری و سازمان حمل‌ونقل عمومی اسدآباد است.

فعله‌گری خاطرنشان کرد: به‌منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، باکس‌های زباله روزانه در چند نوبت توسط نیروهای خدمات شهری جمع‌آوری می‌شود.

شهردار اسدآباد در بخش دیگری از سخنانش فعالیت‌های عمرانی در سال جاری را این‌گونه بیان کرد: اجرای روکش آسفالت در میدان امام، لکه‌گیری آسفالت معابر شهر (شهرک فرهنگیان، شهرک یادگار امام، شهرک قندی، شهرک پاسداران، روکش خیابان پانزده خرداد، محله اسلام‌آباد و لکه‌گیری تمامی معابر سطح شهر و...)، اجرای آماده‌سازی و جدول‌گذاری معابر به همراه لکه‌گیری جداول موجود، رنگ‌آمیزی سرعت‌کاه و خط‌کشی خیابان‌های سطح شهر، تکمیل و جالیزکاری در میدان شهرک فرهنگیان، ساخت جداره‌سازی کانال واقع در کمربندی شهدا، خط‌کشی خیابان‌های سطح شهر، تکمیل و ترمیم پارک‌های ملت و شهید مدنی و طراحی المان شهدای گمنام به همراه محوطه‌سازی ازجمله فعالیت‌های انجام شده است.

وی همچنین با اشاره به نصب علائم راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های سطح شهر، بیس‌ریزی و تسطیح خیابان‌ها و معابر سطح شهر به مقدار پنج هزار تن، پاک‌سازی نخاله‌های ساختمانی در حواشی جاده‌های ورودی و خروجی شهر به مقدار 750 سرویس و اصلاح شکل هندسی میدان امام جهت تسهیل بار ترافیکی را نیز از اقدامات دیگر شهرداری اسدآباد برشمرد.

فعله‌گری ضمن دعوت از بزرگان، نخبگان و تمامی کسانی که در خود توانایی ارائه ایده و نظر در راستای اعتلای دیار سید جمال‌الدین اسدآبادی را می‌بینند، خاطرنشان کرد: برای توسعه و شکوفایی شهر از هیچ‌گونه کوششی فروگذاری نخواهیم کرد.

شهردار اسدآباد بر مشارکت جدی مردم در مدیریت شهری تأکید کرد و گفت: بزرگترین پشتوانه شهرداری، همکاری و مساعدت مردم در همه بخش‌ها بوده که امید است شهروندان خوب اسدآبادی با مشارکت خود زمینه‌های توسعه و شکوفایی دیار سید جمال‌الدین را فراهم کنند، چراکه لازمه موفقیت شهرداری را باید در همت و عزم همگانی مردم و مسؤولان جستجو کرد.

وی اظهار کرد: با پیشنهاد ستاد پیشگیری شهرستان، حمایت قرارگاه پدافند زیستی استان و ابتکار شهردار اسدآباد سیستم ضدعفونی هوایی در ورودی گردنه اسدآباد نصب و راه‌اندازی شد.

فعله‌گری اضافه کرد: با این اقدام تمام وسایل عبوری از اسدآباد ضدعفونی می‌شوند، که این عملیات از چهارشنبه این هفته تا عادی شدن شرایط ادامه دارد.

شهردار اسدآباد ادامه داد: با توجه به اینکه این شهر در مسیر بزرگراه کربلا قرار دارد و تردد وسایل نقلیه زیادی از این مسیر انجام می‌شود، این اقدام در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بسیار حائز اهمیت است.

وی یادآوری کرد: در مرحله نخست، این سیستم در ورودی گردنه اسدآباد نصب شده و قرار است در روزهای آینده در سه نقطه ورودی و خروجی اسدآباد از سمت میدان آزادگان و میدان بار و سنقر نصب شود‌.

فعله‌گری در خاتمه از زحمات و حمایت‌های استاندار محترم و معاونان استانداری، فرماندار تلاشگر و دل‌سوز اسدآباد، نماینده سخت‌کوش مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، اعضای محترم شورای اسلامی شهر اسدآباد و مردم فهیم و بزرگوار اسدآباد که در تمام شرایط یار و یاور شهرداری بوده‌اند تقدیر و تشکر کرد.

شناسه خبر 18462