شناسه خبر:1899
1397/8/6 10:21:24

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس پیشگیری ناجا با تأکید بر اینکه زوار اربعین سفر خود را مدیریت کنند، گفت: پلیس پیشگیری با همکاری مؤسسات حفاظتی و مراقبتی، امنیت پارکینگ‌های پیش‌بینی شده برای خودروهای زائران را تأمین کرده‌است.

به گزارش سپهرغرب به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی قرارگاه مرکزی اربعین ناجا، سردار محمد شرفی در توصیه‌ای به زائران اربعین اظهار کرد: در صورت نداشتن مدارک معتبر به‌هیچ‌وجه به مرزها مراجعه نکنید چراکه نیروی انتظامی تحت هیچ شرایطی به زائران بدون روادید، اجازه خروج نداده و چاره‌ای جز بازگرداندن آن‌ها از محورهای مواصلاتی قبل از رسیدن به پایانه‌های مرزی ندارد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا افزود: همه زائران ایرانی و غیر ایرانی برای شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین، ضرورت دارد از مرزهایی که در مدارک آن‌ها مشخص‌شده، مراجعه و تردد کنند.

وی در بخش دیگری از توصیه خود به زائران، تصریح کرد: پلیس پیشگیری با همکاری مؤسسات حفاظتی و مراقبتی، امنیت پارکینگ‌های پیش‌بینی شده برای خودروهای زائران را تأمین کرده با این وصف تأکید می‌شود مردم از گذاشتن اشیاء قیمتی درون خودروها پرهیز و از آوردن وسایل غیرضروری خودداری کنند.

فرمانده قرارگاه ابوذر اربعین حسینی با اشاره به تمهیدات امنیتی پیش‌بینی شده از سوی پلیس، عنوان کرد: زائران گرامی در هر نقطه از مسیر راهپیمایی که با موارد مشکوکی مواجه شدند سریعاً موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع و یا به مأموران نیروی انتظامی که در مسیرهای اصلی و فرعی استقراریافته‌اند، اطلاع دهند.

وی همچنین به زائرانی که افراد سالمند و خردسال به همراه دارند، توصیه کرد: با توجه به ازدحام جمعیت، بستن دستبندهای اطلاعات بستگان به دست سالمندان و کودکان یا روش‌های دیگر شناسایی را در اولویت قرار دهند تا در صورت نیاز پلیس بتوانند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

سردار شرفی گفت: پلیس پیشگیری ناجا برای مدیریت و کنترل ازدحام جمعیت در مرزها، توقفگاه‌هایی را در مسیر زائران با امکانات مناسب پیش‌بینی کرده که زوار عزیز در صورت لزوم برای مدت کوتاهی در این توقفگاه‌ها اسکان داده خواهند شد تا از تراکم بی‌جهت در مرزها جلوگیری شود.

مدیریت زمان و مکان از دیگر توصیه‌های فرمانده قرارگاه ابوذر اربعین حسینی بود که در این رابطه خاطرنشان کرد: اشخاصی که پیاده به زیارت عتبات عالیات رهسپار هستند از پیاده‌روی شب‌هنگام پرهیز و به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که با غروب آفتاب در محل استراحت حضور یابند؛ همچنین در هنگام پیاده‌روی کنار جاده‌ها، نکات ایمنی را رعایت کرده و در صورت کم بودن میدان دید، حتماً از علائم هشداردهنده برای خودروها استفاده کنند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در پایان از مردم خواست همکاری مستمر و لازم را با خدمتگزاران خود در نیروی انتظامی داشته باشند.

 

شناسه خبر 1899