شناسه خبر:19584
1399/1/23 21:47:59

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار هرسین گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته در اثر بارش‌های سیل‌آسای اخیر به بخش زیرساخت‌ها، تأسیسات مسکونی، کشاورزی و دامداری این شهرستان 89 میلیارد و 840 میلیون ریال خسارت وارد شده است.

امیر شاه‌آبادی روز شنبه اظهارکرد: طوفان و تگرگ 2 روز گذشته، به کشاورزان و تأسیسات زیربنایی شهرستان هرسین خسارات زیادی وارد کرد.

او گفت: براساس بررسی‌های کارشناسی تاکنون به بیش از یک هزار و 873 هکتار از باغات، اراضی کشاورزی و گلخانه‌ها خسارت وارد شده است.

فرماندار هرسین افزود: همچنین تاکنون به تعداد ١٦ منزل مسکونی در شهر هرسین و هشت خانوار عشایری در شهر بیستون امدادرسانی صورت گرفته است.

شاه آبادی، میزان خسارت به تأسیسات خطوط برق حوزه شهر بیستون را 2 میلیارد‌ریال برشمرد و اظهارکرد: میزان خسارت براساس نوع و میزان کشت و وضعیت استحکامات مسکونی و تأسیساتی بین ١٠ تا ٦٠ درصد ارزیابی شده است.

وی تصریح‌کرد: به مدیران دستگاه‌های متولی دستور لازم برای برآورد دقیق و اعلام به ادارات کل و سازمان‌های بالادستی صادر شده است.

فرماندار شهرستان هرسین در پایان از کلیه دستگاه‌های متولی از جمله بخشداری‌ها، دهیاران، هلال‌احمر، جهاد ‌کشاورزی، اداره برق، شهرداری‌های هرسین و بیستون، بنیاد مسکن، امور آب و راهداری تقدیر کرد.

شناسه خبر 19584