شناسه خبر:19999
1399/2/2 09:24:58

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش‌وپرورش کردستان گفت: با راه‌اندازی اپلیکیشن سفیران سلامت با هدف کمک به ماندن دانش‌آموزان در خانه، 10 هزار اثر هنری از طریق فضای مجازی در این کمپین بارگذاری و ارائه شده است.

نادر منصوری روز دوشنبه به مناسبت آغاز هفته سلامت، اظهار کرد: هم‌زمان با شیوع کرونا‌ویروس و با هدف کمک به در خانه‌ماندن دانش‌آموزان و خانواده‌ها و به منظور حفظ سلامت جسمی و روانی، کمپین سفیران سلامت با شعار در خانه ماندن، نه به سفر و نه به دید و بازدید، راه‌اندازی شد.

وی افزود: کمپین سفیران سلامت به صورت ویژه در استان کردستان، مورد حمایت دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان قرار گرفت و معلمان، دانش‌آموزان و اولیاء با نصب اپلیکیشن سفیران سلامت، آثار هنری زیبایی را اعم از نقاشی، کلیپ، دلنوشته، کاردستی و روزنامه‌دیواری را بر روی اپلیکیشن بارگذاری کرده و پس از تأیید مدیر برنامه کشوری برای همگان قابل رؤیت بود.

رئیس اداره سلامت و تندرستی کردستان اضافه کرد: پس از جمع‌بندی آثار بارگذاری شده بر روی این اپلیکیشن، تاکنون بیش از 10 هزار اثر هنری از طریق فضای مجازی در این کمپین بارگذاری و ارائه شده و تعدادی از این آثار، به عنوان برگزیده کشوری و استانی انتخاب و در هفته سلامت مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

وی یادآور شد: از این آثار حدود 6 هزار و 500 اثر نقاشی، دو هزار و 500 اثر به صورت کلیپ، بیش از یک‌هزار اثر در قالب کاردستی و روزنامه‌دیواری و بیش از یک‌هزار دلنوشته دانش ‌آموزان با محوریت در خانه‌ماندن و اخیراً نیز با رویکرد حمایت از کادر بهداشت و درمان و مدافعان سلامت، خلق و به معرض نمایش درآمده است.

هفته سلامت از اول تا هفتم اردیبهشت است و برنامه‌های این هفته با شعار حمایت همگانی از مدافعان سلامت برگزار می‌شود.

تقدیر از مراقبان سلامت و دانش‌آموزان سفیر سلامت، برگزاری جشنواره نقاشی و فیلم کوتاه با موضوع قدردانی از مجاهدت‌های کادر درمانی بیمارستان‌ها، نشست خبری با رسانه‌ها، به‌ منظور انعکاس عملکرد سالانه و طرح غربالگری کارکنان اداری آموزش‌وپرورش از جمله برنامه‌های این هفته است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تا ظهر یکشنبه 31 فروردین در مجموع 82 هزار و 211 نفر در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 87 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان‌باختگان کرونا، در کشور نیز به پنج‌هزار و 118 نفر رسید.

شناسه خبر 19999