شناسه خبر:21262
1399/2/20 23:32:28

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه همواره استفاده بهینه و صرفه‌جویی در مصرف آب یکی از اهداف مهم در مدیریت شهری است، عنوان کرد: کاشت درختانی که مقاوم به آب کم هستند و حذف چمن، از اقداماتی هستند که می‌توانند در این زمینه تأثیرگذار باشند.

کامران گردان گفت: برای آبیاری فضای سبز بلوار ارم و پارک 48 هکتاری، مخزنی درنظر گرفته شده است تا با جمع‌آوری آب‌های سطحی و همچنین حق آب شهرداری، مدیریت لازم به‌عمل آمده و در مصرف آب تا جای ممکن، صرفه‌جویی شود.

عباس صوفی، شهردار همدان نیز با بیان اینکه مخزنی که در دست ساخت است یکی از مخازن بزرگ استان همدان بوده، عنوان کرد: این مخزن دارای ظرفیت دو هزار متر کعبی است و با توجه به اینکه سیستم آبیاری قطره‌ای در بلوار ارم و پارک 48 هکتاری درحال راه اندازی است، این مخزن می‌تواند منبعی مناسب برای این سیستم باشد.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان نیز با تأکید بر اهمیت چگونگی تأمین و مصرف آب، گفت: هدف از اجرای این پروژه بهینه‌سازی مصرف آب، افزایش سرانه فضای سبز و نگهداری مناسب محیط‌زیست است.

مسعود دهبانی‌صابر افزود: این مخزن که با اعتبار 45 میلیارد ریالی درحال ساخت بوده، با انجام مطالعات مکان‌سنجی به‌نحوی طراحی شده که با قرارگیری در زیر زمین، بیشترین ورودی آب‌های سطحی را داشته باشد و از حیث طراحی و حجم مخزن در شهر همدان منحصربه‌فرد است.

 

شناسه خبر 21262