شناسه خبر:21579
1399/2/25 05:04:27

سپهرغرب، گروه ورزشی: دبیر هیئت تیرو کمان استان کرمانشاه گفت: زمانی در آرزوی داشتن یک نشان کشوری تیروکمان بودیم، اما با رشد چندسال اخیر، حالا به گرفتن مدال‌های جهانی رسیده‌ایم.

میلاد رشیدی بااشاره به رشد قابل توجه رشته تیروکمان در کرمانشاه طی چندسال اخیر، اظهار کرد: تا چهار سال پیش وضعیتی در این رشته داشتیم که حتی کسب یک نشان کشوری هم برایمان آرزو بود، اما اکنون قهرمان جهان، نایب قهرمان المپیک دانشجویان جهان و... را در تیروکمان کرمانشاه داریم.

وی اضافه کرد: باوجود اینکه از نظر تجهیزات برای ورزشکاران حرفه‌ای این رشته با کمبودهایی مواجه‌ هستیم، اما با همین تجهیزات کم هم با استان‌های قدرتمند این رشته رقابت می‌کنیم و از آن‌ها عقب نیستیم.

دبیر هیئت تیرو کمان کرمانشاه در ادامه به چرایی اقبال کم ورزشکاران به این رشته در کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: تیروکمان رشته‌ای پرهزینه و تجهیزات آن هم بسیار گران است، برای همین تعداد افرادی که به صورت حرفه‌ای وارد این رشته می‌شوند، چندان زیاد نیستند.

وی افزود: خرید تجهیزات این رشته برای تمرین حدود دو میلیون تومان هزینه دارد و اگر کسی بخواهد بصورت حرفه‌ای به این رشته ورود کند، خرید تجهیزات حدود 60 تا 70 میلیون تومان برایش تمام می‌شود، چراکه تمام تجهیزات رشته تیروکمان وارداتی است.

وی در خصوص چرایی استقبال نکردن باشگاه‌های خصوصی از این رشته هم گفت: تیروکمان رشته‌ای است که به فضای زیادی نیاز دارد و آموزش آن باید در زمین چمن و یا در سالن باشد. ازطرف دیگر چون رشته‌ای است که بازدهی کمی دارد، برای همین سرمایه‌گذاران تمایلی به راه‌اندازی باشگاه برای این رشته ندارند.

وی همچنین با مطلوب خواندن زیرساخت‌های تیروکمان کرمانشاه برای آموزش این رشته، عنوان کرد: باوجود گرانی تجهیزات این رشته، برای اینکه بتوانیم آن را همگانی کنیم، از علاقمندانی که برای آموزش به هیئت می‌آیند تنها در ماه 75 هزار تومان شهریه می‌گیریم که رقم پایینی است.

وی تصریح کرد: در راستای توسعه این رشته امسال در تلاش هستیم تا شهرستان‌های مختلف را فعال کنیم و باوجود اینکه فعال کردن هر هیئت در شهرستان‌ها بین 15 تا 20 میلیون تومان برای هیئت استان هزینه در بر دارد، این کار را انجام خواهیم داد.

دبیرهیئت تیروکمان کرمانشاه در پایان به ایسنا گفت: هیئت تیروکمان کرمانشاه هیئتی به‌دور از حاشیه است و تلاش می‌کند تا روند روبه رشد و توسعه خود را با سرعت طی کند.

شناسه خبر 21579