شناسه خبر:21768
1399/2/29 00:56:44
مدیرکل انتقال خون استان همدان خبر داد:

122 بهبودیافته کرونایی واجد شرایط اهدای پلاسما

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل انتقال خون استان همدان گفت: 122 بهبودیافته کرونایی واجد شرایط اهدای پلاسما در استان همدان هستند که انتظار می‌رود این افراد به انتقال خون مراجعه کنند.

افشین محمدی دراین‌باره اظهار کرد: همه تمرکز ما در انتقال خون موضوع دریافت پلاسمای بهبودیافتگان کرونایی است که تا امروز هشت بیمار بهبودیافته پلاسمای خود را اهدا کرده‌اند.

وی افزود: از تعداد بهبودیافتگان کرونایی، 122 نفر واجد شرایط اهدای پلاسما در استان هستند که امیدواریم این افراد برای اهدای پلاسما مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون استان همدان بیان کرد: خوشبختانه با حضور مردم در اهدای خون طی شب‌های قدر، ذخایر خونی همدان تأمین شده و ما مشکلی در سطح استان در این زمینه نداریم.

وی درباره ارسال منابع خونی به سایر استان‌ها و صادرات این منابع به کشورهای اروپایی نیز خاطرنشان کرد: تا قبل از فراگیری کروناویروس این امر انجام می‌شد، اما به‌علت شیوع بیماری، فعلاً این امر منتفی است.

محمدی درباره ارسال پلاسمای بهبودیافتگان کرونایی به سایر استان‌ها نیز گفت: درحال حاضر تنها استان‌های کرمانشاه و همدان در منطقه غرب کشور کار دریافت پلاسما را انجام می‌دهند، اما چنانچه در استانی بیمار کرونایی به پلاسمای بیمار بهبودیافته‌ای نیاز داشته باشد، از ذخایر پلاسمایی استان ارسال خواهد شد.

 

شناسه خبر 21768