شناسه خبر:22632
1399/3/13 00:00:18

سپهرغرب، گروه کشاورزی: مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: دو میلیون و 250 هزار تُن نهاده دامی در بنادر معطل بوده و این درحالی است که دام‌داران در به در دنبال تأمین خوراک دام‌هایشان هستند.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، حسن عباسی‌معروفان بیان کرد: البته نیاز تولید طی مدت مذکور دو میلیون و 200 هزار تُن بود که به‌دلیل کُندی سیستم حمل‌ونقل، تاکنون این میزان نهاده به بازار عرضه شده است.

وی اظهار کرد: به‌طور مثال یک ماه پیش روزانه 10 تا 15 هزار تُن نهاده دامی ترخیص و به استان‌ها حمل می‌شد، اما اکنون روزانه میزان حمل به بالای 40 هزار تُن رسیده است که این فاصله را به‌زودی پُر خواهد کرد.

عباسی‌معروفان تصریح کرد: اکنون دو میلیون و 250 هزار تُن نهاده دامی در بنادر موجود است که فرآیند ترخیص، کنترل، استاندارد، غذا و دارو دامپزشکی آن‌ها درحال انجام است و به‌زودی به بازار عرضه می‌شود تا شرایط بازار این محصولات به روال عادی بازگردد.

وی با بیان اینکه خرید و عرضه نهاده‌های دامی شرکت پشتیبانی امور دام در سامانه بازارگاه انجام می‌شود، گفت: در این سامانه قیمت، خریدار، محل تحویل و آدرس تحویل‌گیرنده به‌طور کامل مشخص است و حتی یک کیلوگرم از این نهاده‌ها در اختیار دلالان قرار نگرفته تا بتوانند با قیمت‌های بالا آن را در بازار ارائه کنند.

به گفته مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور، طی روزهای آتی بازار نهاده‌های دامی متعادل می‌شود.

عباسی‌معروفان تصریح کرد: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلوگرم ذرت در بنادر یک‌هزار و 500 تومان، جو یک‌هزار و 350 تومان و کنجاله سویا دو هزار و 450 تومان است که با احتساب هزینه حمل‌ونقل و انبارداری، باید با قیمت‌های هر کیلوگرم ذرت یک‌هزار و 750 تومان، جو یک‌هزار و 600 و کنجاله سویا دو هزار و 700 تومان در استان‌ها تحویل داده شود.

شناسه خبر 22632