شناسه خبر:23635
1399/3/31 00:29:51

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اسدآباد گفت: سومین کارخانه کنسانتره شهرستان در مراحل نهایی خود قرار داشته و برای بهره‌برداری و افتتاح در انتظار گرفتن تسهیلات 16 میلیارد تومانی است.

رحیم قربانی اظهار کرد: با پیگیری استاندار، فرماندار شهرستان و رئیس سازمان صمت استان هم‌اکنون پرونده دریافت تسهیلات این واحد تولیدی به مرکز ارسال شده که امیدواریم هرچه سریع‌تر گرفتن تسهیلات این واحد صنعتی به نتیجه برسد.

وی خاطرنشان کرد: کارخانه کنسانتره گلدره با نام شایان صنعت کانسار به‌عنوان سومین کارخانه کنسانتره شهرستان با پیشرفت فیزیکی 95 درصدی و سرمایه‌گذاری 30 میلیارد تومانی برای 70 نفر به‌صورت مستقیم و 100 نفر به‌صورت غیر مستقیم اشتغال به همراه خواهد داشت.

قربانی ادامه داد: درحال حاضر یک واحد کارخانه کنسانتره نیز در منطقه حسن‌آباد امام با تولید سالانه 600 هزار تُن و یک واحد کارخانه کنسانتره دیگر در بهمن‌دره ‌شهرستان درحال فعالیت هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرستان اسدآباد دارای یک واحد شرکت موضعی و توزیعی گاز مایع (شرکت صفا گاز) با سهمیه ماهیانه 320 تُن است، گفت: این سهمیه توسط عاملان توزیع در تمام نقاط شهرستان ازجمله شهر و روستا توزیع می‌شود که به‌صورت ماهیانه توسط اداره صمت، شرکت نفت و اداره استاندارد مورد بازرسی و بررسی قرار می‌گیرد.

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اسدآباد در ادامه تعداد عاملان توزیع سیگار شهرستان را 15 مورد اعلام کرد و یادآور شد: درحال حاضر از این تعداد عامل پنج مورد فعال و 10 مورد غیر فعال هستند.

وی با بیان اینکه شهرستان اسدآباد دارای بیشترین تعداد عامل توزیع سیگار سهمیه در استان همدان است، اضافه کرد: بازرسی از سیگارهای دریافتی عاملان به‌صورت روزمره انجام می‌گیرد و تمامی سیگارهای خریداری‌شده در زمان بازرسی فک پلمب شده تا از فروش عمده آن جلوگیری شود.

قربانی در ادامه با اشاره به اینکه سهمیه سبوس دامی اتحادیه دام‌داران شهرستان اسدآباد به‌صورت شناور و حدوداً بین 80 تا 130 تُن به‌صورت ماهیانه است، اظهار کرد: این مقدار سبوس توسط اتحادیه دام‌داران و بین دام‌داران اسدآباد توزیع می‌شود که مدارک و مستندات آن برای راستی‌آزمایی و بررسی به این اداره ارسال شده و درصورت تأیید به استان و درصورت وجود مشکل به اداره تعزیرات حکومتی ارجاع خواهد شد.

وی با اشاره به عملکرد اداره صمت شهرستان در حوزه فرش و مشاغل خانگی در سال گذشته گفت: ایجاد اشتغال برای 300 نفر در حوزه فرش‌بافی و خیاطی، تشکیل پرونده برای 30 نفر پشتیبان در حوزه مشاغل خانگی، برگزاری دو دوره کلاس‌های آموزشی رشته فرش‌بافی، معرفی افراد توانمند برای شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی فرش دستباف، پرداخت مبلغ 100 میلیون تومان تسهیلات به فرش‌بافان مستقل، پرداخت 500 میلیون تومان تسهیلات به پشتیبانان رشته فرش و خیاطی، 800 مورد بازرسی از بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی فرش و برگزاری مسابقه تندبافی فرش در سطح شهرستان از اهم عملکرد این اداره است.

قربانی با بیان اینکه سال گذشته 784 مورد بازرسی از واحدهای نانوایی سطح شهرستان توسط واحد آرد و نان و سامانه جامع انبارهای اداره صمت انجام شده است، خاطرنشان کرد: در این بازرسی‌ها 63 پرونده با عناوین کم‌فروشی، گران‌فروشی، بهداشتی و تعطیلی غیر مجاز به تعزیرات معرفی ‌شده‌اند.

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اسدآباد در پایان با اشاره به اینکه سال گذشته 60 فقره بازرسی مشترک توسط اداره صمت شهرستان در حوزه مبارزه با قاچاق کالا انجام گرفته است، گفت: برنج، لوازم‌ خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی، انواع سیگار و غیره را می‌توان از اهم کشفیات در بازرسی‌های مشترک سال گذشته دانست.

شناسه خبر 23635