شناسه خبر:23809
1399/4/3 01:04:27
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

مجوز پارک علم و فناوری سلامت کرمانشاه صادر شد

سپهرغرب، گروه خبر: معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: وزیر بهداشت مجوز تأسیس پارک علم و فناوری سلامت کرمانشاه را به‌عنوان نخستین مرکز در غرب کشور صادر کرد.

دکتر فرید نجفی روز گذشته افزود: این موافقت بنا بر رأی دویست‌وهفتادوهفتمین جلسه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی صادر شده است.

وی صدور مجوز پارک علم و فناوری سلامت در استان را برترین موفقیت دانشگاه علوم پزشکی در حوزه فناوری دانست و اظهار کرد: مرکز رشد دانشگاه در واقع یک انکوباتور برای شرکت‌های دانش‌بنیان است و شرکت‌هایی که در حوزه فناوری سلامت فعالیت دارند، پس از طی مراحل پیش‌رشد و رشد، باید خارج شوند و در پارک علم و فناوری فعالیت خود را ادامه دهند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: تاکنون تنها در شهرهای بزرگ مانند مشهد و تهران علاوه‌بر پارک علم و فناوری وزرات علوم، پارک وزارت بهداشت نیز راه‌اندازی شده است.

وی افزود: باتوجه به این مسئله برای پیشرفت فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه سلامت وزارت بهداشت مجوز ایجاد پارک علم و فناوری سلامت را جهت شهرهای بزرگ و برای هر کلان منطقه در دستور کار قرار داد.

نجفی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با رتبه بسیار خوبی در حوزه فناوری به دست آورد و در نهایت با ارائه درخواست توسط حوزه معاونت تحقیقات و فناوری و ارسال آن به شورای گسترش دانشگاه‌ها موفق شدیم، مجوز پارک علم و فناوری سلامت در استان را دریافت کنیم.

وی یادآوری کرد: این موفقیت بسیار بزرگی است و در آینده نتایج و ثمرات بسیار ارزشمندی را در حوزه علم و فناوری سلامت برای دانشگاه علوم پزشکی و همچنین استان کرمانشاه درپی خواهد داشت.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با صدور این مجوز، کرمانشاه تنها استان غرب کشور است که 2 پارک علم و فناوری خواهد داشت. یک پارک وزارت علوم که مجوز آن به جهاد دانشگاهی داده شده و پارک علم و فناوری سلامت که مجوز آن به دانشگاه علوم پزشکی داده شده است.

وی اظهار کرد: آنچه در این پارک اتفاق می‌افتد به این‌گونه است که شرکت‌هایی که از مرحله رشد در انکوباتور خارج می‌شوند، وارد پارک می‌شوند و دارای یک‌سری امتیازات می‌شوند. از جمله معافیت‌های مالیاتی که یک امتیاز بزرگ است.

نجفی ادامه داد: تا قبل از این شرکت‌های ما باید وارد پارک وزارت علوم می‌شدند که با دریافت این مجوز، تمام شرکت‌هایی که در حوزه سلامت کار می‌کنند، پس از طی مرحله پیش‌رشد و ‌رشد وارد پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه می‌شوند.

وی با بیان اینکه دریافت این مجوز می‌تواند، تمام شرکت‌های فعال حوزه سلامت در استان‌های هم‌جوار را نیز زیرپوشش قرار دهیم، گفت: به‌دلیل امکانات بسیار خوبی که در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه وجود دارد، این شرکت‌ها می‌توانند، پس از ورود به پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه، برای ارائه محصولات در بازار به‌سرعت پیشرفت کنند و محصولات خود را روانه بازار کنند.

شناسه خبر 23809