شناسه خبر:24244
1399/4/10 17:12:52

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار تویسرکان از تعطیلی چهار مرکز خرید و فروش چوب به قید فوریت تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت: مراکز خرید و فروش چوب در تویسرکان سامان‌دهی می‌شوند.

سیدرسول حسینی ظهر روز گذشته در جلسه کمیسیون مبارزه با کالای قاچاق اظهار کرد: در راستای پخش گزارشی از صداوسیمای همدان درخصوص قطع و قاچاق درختان تویسرکان، ستاد اصلی شهرستانی با محوریت کمیسیون مبارزه با کالا ی قاچاق شکل می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه امروز به قید فوریت چهار مرکز خرید و فروش چوب در شهرستان تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌شوند، افزود: اداره صمت با وجود اینکه چهار مرکز عرضه و تقاضای چوب به‌دلیل فعالیت در فضای باز نمی‌توانند تابع نظام قانون صنفی باشند، آن‌ها را سامان‌دهی خواهد کرد.

فرماندار تویسرکان با اشاره به فراخوان مدیران چهار مرکز خرید و فروش چوب و بررسی مطالبات آن‌ها پس از تعطیلی به‌منظور سامان‌دهی، تأکید کرد: این مراکز باید با استقرار در مکانی مجهز به دوربین مداربسته و همه موارد ضروری، برای فعالیت اقدام کنند.

وی با بیان اینکه با سامان‌دهی افراد فعال در عرصه خرید و فروش چوب در شهرستان جلوی قاچاق گرفته می‌شود چراکه نظارت و کنترل کامل توسط دستگاه‌های ذی‌ربط بر این مجموعه انجام خواهد شد، تصریح کرد: وضعیت فعالان عرضه و تقاضای چوب تا 24 ساعت آینده تعیین تکلیف می‌شود.

حسینی با اشاره به تشکیل تیمی با محوریت اداره حمل و نقل جاده‌ای شهرستان و کمک دستگاه‌های اجرایی مربوط به‌منظور صدور بارنامه، بر نظارت منابع طبیعی بر اراضی ملی تأکید کرد و گفت: اگر درختان در منابع طبیعی قطع شود، این اداره به‌عنوان ضابط خاص قوه قضائیه به‌طور حتم باید ورود کند.

وی با بیان اینکه کشاورزان برای قطع درختان خود به‌ویژه درختان مثمر با جهاد کشاورزی و منابع طبیعی هماهنگ کنند، افزود: جلسات مبنی بر اطلاع‌رسانی به آحاد مردم در این زمینه با هدف آگاه‌سازی و جلوگیری از قطع بی‌رویه درختان مجدد برگزار می‌شود.

فرماندار تویسرکان گفت: ما مانع کسب‌وکار چهار مرکز خرید و فروش چوب نخواهیم شد، اما این مراکز پس از سامان‌دهی طبق یک برنامه‌ریزی مدون در چار چوب قانون فعالیت خواهند کرد.

دادستان شهرستان تویسرکان نیز با خطاب به مسئولان اظهار کرد: سامان‌دهی مراکز خرید و فروش چوب شهرستان طبق مصوبه جلسه دهم خردادماه تاکنون باید انجام می‌شد.

علی بهادری با تأکید بر اینکه هر مرکزی مجوز فعالیت قانونی ندارد باید با هماهنگی اماکن تعطیل شود، افزود: اگر قرار بر انجام کاری است، باید اجرای آن اصولی باشد.

وی فعالیت مرکز خرید و فروش کنار پمپ بنزین را خطرناک دانست و سامان‌دهی هرچه سریع‌تر این مراکز طبق قانون را خواستار شد.

دادستان شهرستان تویسرکان با ابراز گلایه خود از منابع طبیعی که ضابط خاص قضائی دارند، تأکید کرد: منابع طبیعی با هماهنگی نیروی انتظامی گشت منظم در راستای حفاظت از منابع طبیعی به‌ویژه جلوگیری از قطع درختان را داشته باشند و به‌طور مستمر گزارش را به مسئولان مربوطه اطلاع‌رسانی کند.

وی خواستار اطلاع‌رسانی به مردم از سوی دهیاران شد و تصریح کرد: به‌طور حتم اگر جامعه مخاطب نسبت به موضوع مربوطه اطلاع داشته باشد، جرائم نیز کاهش چشمگیر خواهد داشت.

شناسه خبر 24244