شناسه خبر:24316
1399/4/12 00:21:00

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل اداره کل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد: دوره آموزشی اطفاء حریق به صورت تئوری و عملی برای همکاران یگان حفاظت از اراضی این اداره کل برگزار شد.

به گزارش سپهرغرب به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، " محمد رضا قرائی" عنوان کرد: هر ساله با توجه به نزدیک شدن به فصل تابستان و خشک شدن پوشش گیاهی مراتع، کوهپایه ها، جنگلها و دشت ها، این گونه فضاها مستعد آتش سوزی بوده و آمادگی نیروهای یگان حفاظت از اراضی در حین گشت زنی جهت رو یت و مقابله با حریق امری بدیهی است.

وی افزود: در این دوره پرسنل و همکاران یگان حفاظت از اراضی با انواع حریق و راهکار‌های مقابله با آن به صورت تئوری و عملی آشنا شده و آمادگی خود را جهت جلوگیری از آتش‌سوزی گسترده در اراضی ملی تحت مالکیت این اداره کل افزایش دادند.

وی یادآورشد: چگونگی بروز آتش‌سوزی و خطرات آن، روش‌های پیشگیری و نحوه استفاده ار تجهیزات مربوطه در دوره عملی برای مهار آتش در عرصه‌های منابع طبیعی از محورهای موضوعی این برنامه آموزشی بود.

قرائی بیان کرد: منابع طبیعی جزء بهترین شاخصه‌های توسعه هر کشور بوده و باید برای حفظ آن تمام تلاش و توان خود را به کار ببریم.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: هدف از برگزاری این دوره، علاوه بر افزایش سطح اطلاعات عمومی، مهارت افزائی نیروهای یگان حفاظت این اداره برای مقابله با حوادث غیر مترقبه در محیط‌های مختلف ازجمله منابع طبیعی و محیط زیست است.

شناسه خبر 24316