شناسه خبر:24385
1399/4/14 12:49:13
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان:

36 برنامه جهش تولید در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تدوین شد

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: 36 برنامه شاخص در حوزه جهش تولید که منجر به افزایش قابل‌توجه تولید و خدمات در استان خواهد شد، تدوین شده است.

به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان، بهرام نصراللهی‌زاده در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کردستان اظهار کرد: برنامه و پروژه‌های جهش تولید استان کردستان به ستاد راهبری و برنامه‌ریزی پروژه‌های جهش تولید کشور ارائه شده، مورد بررسی قرار گرفته و نهایتاً به‌منظور اجرای این پروژه‌ها، تفاهم‌نامه‌ای مشتمل بر 36 پروژه میان معاون رئیس‌جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و استاندار کردستان مبادله خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه روند اجرای پروژه‌های مصوب ستاد مطلوب و رضایت‌بخش است، افزود: پروژه‌های حوزه آب، کشاورزی و گردشگری روند پیشرفت خوبی دارند و تنها دو پروژه احداث کارخانه لاستیک رازی و پتروشیمی بعثت تأمین منابع مالی آن‌ها به‌دلیل محدودیت‌های ارزی در کشور، از سوی بانک‌های عامل به تأخیر افتاده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان ادامه داد: معاون رئیس‌جمهور و معین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور در استان کردستان وعده داده‌اند که دلیل معطل ماندن این سرمایه‌گذاری‌ها را پیگیری کنند تا موانع اجرایی آن‌ها برطرف شود.

نصراللهی‌زاده با اشاره به نام‌گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به‌نام سال جهش تولید یادآوری کرد: بنا شد، هم در کشور و هم در استان‌ها، برنامه‌های خاص جهش تولید تدوین شود و در استان کردستان از ابتدای فروردین‌ماه به‌منظور تدوین برنامه جهش تولید، جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برگزار شد.

وی بیان کرد: برنامه و پروژه‌های جهش تولید استان کردستان به ستاد راهبری و برنامه‌ریزی پروژه‌های جهش تولید کشور ارائه شد، مورد بررسی قرار گرفت و نهایتاً تفاهم‌نامه‌ای تهیه شده و این تفاهم‌نامه روز گذشته 14 تیرماه در تهران بین معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و استاندار کردستان مبادله خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: 36 برنامه شاخص در حوزه جهش تولید که منجر به افزایش قابل‌توجه تولید و خدمات در استان کردستان در سال جاری خواهد شد، در این تفاهم‌نامه نهایی شده است.

نصراللهی‌زاده اظهار کرد: برای این برنامه‌ها و پروژه‌ها، منابع لازم پیش‌بینی شده است و جزئیات آن بعد از امضای تفاهم‌نامه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

شناسه خبر 24385