شناسه خبر:24852
1399/4/22 00:34:57

 
 

استاندار کرمانشاه گفت: دانشگاه علوم پزشکی تا اوایل مهرماه، یک نقشه راه برای مقابله با شیوع هم‌زمان کرونا و آنفولانزا تهیه کند.

هوشنگ بازوند روز گذشته در جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا اظهار کرد: شهرداری کرمانشاه، موظف است نسبت به جمع‌آوری زباله‌های بیمارستانی با دانشگاه علوم‌پزشکی همکاری لازم را داشته باشد.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات دیگری که شهرداری باید به‌عنوان متولی امر پیگیری آن‌ها شود، مبحث فعالیت پارک‌ها و تجمعات موجود در آن است که علی‌رغم تذکرات داده شده، هنوز هیچ اقدام مؤثری در این خصوص صورت نگرفته است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به این موضوع که ممکن است در پاییز، شاهد اوج‌گیری هم‌زمان کرونا و آنفلوانزا باشیم، از اداره کل صنعت، معدن و تجارت می‌خواهیم نسبت به افزایش میزان قابل‌توجه تولید ماسک و مواد شوینده، اقدامات لازم را انجام دهد.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم‌پزشکی تا اوایل مهرماه، یک نقشه راه را برای مقابله با شیوع هم‌زمان کرونا و آنفولانزا تهیه و در اختیار ستاد استانی قرار دهد.

یکی از گله‌مندی‌های تولیدکنندگان مواد شوینده، خرید دانشگاه علوم پزشکی از خارج از استان است. بازوند در این خصوص متذکر شد: دانشگاه علوم‌پزشکی از واحد‌های تولیدی داخل استان مواد شوینده را تهیه کند و تا زمانی که این مواد داخل استان وجود دارد، از خرید خارج از استان خودداری شود.

وی اضافه کرد: مغازه‌دارانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، با پلمب واحد تجاری خود روبه‌رو خواهند شد.

از مسئولان امر می‌خواهیم با ایجاد اکیپ‌های نظارتی این موضوع را ارزیابی و اقدامات لازم را درخصوص پلمب انجام دهند.

برگزاری مراسمات عزا و عروسی، یکی دیگر از عوامل شیوع بیماری کرونا است. استاندار کرمانشاه در این خصوص با مخاطب قراردادن فرمانداران گفت: از فرمانداران می‌خواهیم با برگزاری جلسه و نشست با بزرگان، معتمدان اقوام و شهرستان‌های خود، درخصوص عدم برگزاری مراسمات عزا و عروسی تصمیمات لازم را اخذ کرده تا این تجمعات را کنترل کنند.

وی یادآوری کرد: درخصوص تأمین 100 هزار لیتر گازوئیل برای دانشگاه علوم‌پزشکی و مبحث تأمین تعرفه pcr دستورات لازم نیز داده شده است.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 24852